Żegluga

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) ocenia wpływ pandemii na rynek i przygląda się prognozom dotyczących transportu w gospodarce światowej w epoce COVID-19 i po niej. Armator twierdzi, że w przyszłości nieuniknione będą: znaczy spadek wielkości transportu morskiego i powściągliwe stanowisko klientów.

Oczekuje się, że ożywienie na rynku przewozów zbiornikowców i przewozów masowych nastąpi odpowiednio w 2021 i 2022 r., natomiast w przypadku niektórych branż, takich jak transport morski samochodów, oczekuje się, że ożywienie nastąpi dopiero w 2023 r. lub nawet później.

W związku z takim rozwojem sytuacji MOL postanowił zmniejszyć swoją flotę zbiornikowców, masowców i samochodowców o maksymalnie 40 tegp typu jednostek. MOL planuje także zmniejszyć o połowę swoje plany inwestycyjne na najbliższe dwa lata z 200 mld jenów (1,86 mld dolarów) do 100 mld jenów. Japońska firma dodała, że pozbędzie się aktywów niezwiązanych z podstawową działalnością, takich jak akcje notowane na giełdzie i nieruchomości.

AL, z mediów

1 1 1 1