Żegluga

Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (The International Transport Workers' Federation - ITF) i powiązane z nią związki zawodowe marynarzy będą teraz pomagać setkom tysięcy pracownikom na morzu w korzystaniu z prawa do zaprzestania pracy, opuszczenia statków i powrotu do domu.

Nowe podejście, które może być bardzo uciążliwe dla światowego handlu, wynika z niewystarczających działań ze strony rządów w celu wyznaczenia marynarzy jako "kluczowych pracowników", zwolnienia ich z ograniczeń podróży Covid-19 i ułatwienia repatriacji około 200 tys. marynarzy.

Niektórzy marynarze są na pokładzie od ponad roku, a w trakcie tej pandemii wielu z nich zostało powstrzymanych przez władze przed zejściem na ląd nawet na spacer i odmówiono im opieki medycznej w nagłych wypadkach. Statki nazywają pływającymi więzieniami. Ta sytuacja jest nie do przyjęcia dla rodziny ITF - powiedział David Heindel z ITF.

Od 16 czerwca marynarze zaczną egzekwować swoje prawo do zaprzestania pracy i powrotu do domu.

Sekretarz generalny ITF Steve Cotton powiedział, że rządy muszą jedynie zrobić wyjątki od ograniczeń związanych z koronawirusem i zezwolić tym kluczowym pracownikom na tranzyt przez ich terytoria i powrót do rodzin. Kilka niewielkich zmian wprowadzonych przez rządy krajowe umożliwiłoby marynarzom powrót do domu.

Jeśli marynarz chce opuścić statek, wówczas ITF, nasze związki zawodowe i inspektorat ITF zrobią wszystko, co w ich mocy, aby mu pomóc. W pełni oczekujemy, że władze państwa portu we wszystkich krajach, w których statki cumują, będą wypełniać swoje zobowiązania wynikające z Konwencji o pracy na morzu, aby zapewnić tym marynarzom bezpieczny powrót do domu. To jest ich prawny obowiązek – czytamy na stronie ITF.

AL, rel (ITF Seafarers)

+4 Sytuacja obecna jest na rękę takim dziadowskim armatorom
jak SUNSHIP z Emden. Obiecują powrót do domu po zakończonym kontrakcie (wraz z opcją plus) a dzień przed wejściem do portu proponują pozostanie na statku. W przypadku odmowy pracownik jest wyrzucany z firmy. Spółki ze Szczecina i Gdyni pośredniczące w zatrudnieniu tylko biernie przyglądają się sytuacji.
18 czerwiec 2020 : 15:07 a | Zgłoś
+3 CE
kontarkt 2 mies Jestem na statku w Arabii saudyjskiej juz 5.
Wizy dla zmiennikow maja zamiar zaczac wydawac po 1 sierpnia, chociaz nie ma restrykcji w odwiedzaniu Mekki dla juz posiadajacych wizy. Kraj przy populacji porownywalnej do Polski, ma jedna z nawiekszych na swiecie nowych przypadkow- ponad 4 tys dziennie.
ITF wyslalo list do marynarzy, postraszylo generalnym strajkiem, potupalo nogami, pogrozilo palcem i cisza. Udawanie burzliwej dzialalnosci. Ja mam pytanie. do dzilaczy ITF, Zwiazku Marynarzy i innych darmozjadow.
Kiedy wreszcie zaczniecie robic to co do was nalezy?
Kiedy strajk generalny?
Naprawde przedstawiacie interesy marynarzy, czy jestescie oplacni przerz armatorow?
26 czerwiec 2020 : 07:43 Andzrej | Zgłoś
+3 ITF = fikcja
ITF to kolejna organizacja , która nie sprawdziła się w czasach kryzysu. Nikogo nie interesuje los marynarzy ani ich rodzin, ważne, ze
statki pływają, a ITF i armatorzy dostają swoją kasę.
28 czerwiec 2020 : 21:03 Arturo | Zgłoś
+1 inspektorzy ITF
gdzie jesteście? gdzie wasze kontrole statków? przecież macie władzę nałożyć na statek detention
armator po raz kolejny zmusza nas do podpisania przedłużenia kontraktu, że niby na podstawie ustnego porozumienia, że niby ja, marynarz, czuję się bezpieczniejszy na burcie i wrócę do domu kiedy mój powrót będzie uznany za bezpieczny (tańszy?)
jesteśmy traktowani jak trędowaci, jak ludzie drugiej kategorii przez wszystkie rządy państw morskich
LET US GO HOME!!!!!!!!
30 czerwiec 2020 : 21:35 Patom | Zgłoś
0 PCS
Dlaczego nie zatrzymuja statkow w portach jesli zaloga jest juz tak dlugo na statku? Tutaj marynarze sa juz 14 miesiecy !!! Gdzie oni wszyscy sa? PCS, MLC i inni. Przedtem za bzdury robili DETENTION a teraz gdzie oni wszyscy sa?
29 lipiec 2020 : 12:08 Tom | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter