Żegluga

Ryzyko dalszego wzrostu kosztów przekopu przez Mierzeję Wiślaną jest niskie - ocenił w odpowiedzi na poselską interpelację wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski.

Wartość wieloletniego programu finansującego przedsięwzięcie została w sierpniu ubiegłego roku określona na 1 mld 987,5 mln zł.

Witkowski zaznaczył jednocześnie, że na obecnym etapie trudno przewidzieć, jaki ostatecznie będzie stan gospodarki kraju i innych gospodarek świata po zniesieniu ograniczeń związanych z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa oraz szybkość odbudowy przerwanych łańcuchów dostaw i usług.

Witkowski podkreślił, że inwestycja pod nazwą Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską jest priorytetowym zadaniem rządu z uwagi na nadrzędny interes publiczny, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa i obronności państwa, a także inwestycją zwiększającą stabilność gospodarczą regionu, co przemawia za jej zasadnością.

autor: Łukasz Pawłowski

 
0 co z tymi kosztami ?
Koszty gdy prezes machał łopatą ok. 0.85 mld, póżniej 1.2mld, w sierpniu ubiegłego roku określona na 1 mld 987,5 mln zł. A jutro ?
I wszystko "...z uwagi na nadrzędny interes publiczny, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa i obronności państwa, a także inwestycją zwiększającą stabilność gospodarczą regionu, co przemawia za jej zasadnością....
Jakie bezpieczeństwo ? przed Rosją ? Jakie "zwiększenie stabilności gospodarczej ? Reaktywują stocznię w Elblągu ?
04 maj 2020 : 13:28 maciek2 | Zgłoś
-5 Bloto i piach
Co roku koszty sie podwajaja, tzn moga dojsc to 8 MLD PLN. Najwieksza bzdura dzikiego kraju, ale kolesie sie nachapia, nawet jak wszystko zakonczy sie fiaskiem.
04 maj 2020 : 14:28 Zen4k | Zgłoś
+6 zapytam
Czy jest już opracowany projekt zagospodarowania bursztynu wydobytego podczas realizacji przekopu i pozostałej części drogi wodnej do Elbląga?
05 maj 2020 : 05:14 Walenty | Zgłoś
+2 Najpierw robią, później myślą
Na budowę dwóch Srebrnych Wież tego bursztynu nie wystarczy. Piszesz o "projekcie zagospodarowania bursztynu", gdy PiS nie może dojść do ładu z projektem budowy kanału. Na jakim ty świecie żyjesz ?!
05 maj 2020 : 08:50 Jato | Zgłoś
-4 .....
Bursztyn jest już rozdysponowany wśród "elyt" pisowskich.
05 maj 2020 : 14:13 maciek2 | Zgłoś
0 Śmiech przez łzy
Churchill obiecał Brytyjczykom krew, znój, łzy i pot. Kaczyński tego Polakom nie obiecywał, wręcz przeciwnie, ale to mamy, w wielu momentach w kabaretowym wydaniu. Bo jak się nie roześmiać do rozpuku, gdy po raz kolejny ogląda sie Prezesa wbijającego na plaży słupek "wytyczający" projektowany kanał. Czy też jak ze śmiechu nie spaść z krzesła gdy widzi się Świętą Trójcę, Morawieckiego, Brudzińskiego i Gróbarczyja, uroczyście kładących w Szczecinie stępkę promu. Można to oglądać na okrągło i się nie znudzi, a sam Bareja mógłby pozazdrościć pomysłu. PiS budował IV RP, a zbudował Alternatywy 4. A wydawało się, że komuna już nie wróci.
05 maj 2020 : 09:09 Jato | Zgłoś
+2 Podobno naiwnych nie sieją
Zastanawia tylko jedno, jak to jest możliwe, ze jeszcze ktoś na te propagandowe chwyty PiS-u jeszcze ktoś się łapie ? Bo przekop Mierzei Wiślanej jest taka samą propagandowĄ hucpą, jak budowa promów dla PŻB i PŻM. A "udanych" pisowskich inwestycji, które się kończą piękna katastrofą, jest znacznie więcej.
05 maj 2020 : 09:16 Jato | Zgłoś
+3 Gamel
A mnie juz wszystko jedno,bedzie to bedzie nie bedzie to nie bedzie , w obu przypadkach mysle o podatkach wydartych spoleczenstwu polskiemu!!
05 maj 2020 : 15:18 Miroslaw | Zgłoś
0 Inz.arch.
Skoro rozpoczęto i wykonano najgrubsza robotę ,to dawaj niech pop!tnie beton i skończyć ten kanał,potem wiecha budowlańcy.
05 maj 2020 : 16:29 Anita | Zgłoś
-4 Lewactwo ma straszny bUl zada
...patrzac na te inwestycje. Lepiej przeciez dorabiac sie na kasie we francuskim czy niemieckim markecie niz rozwijac Polske.
05 maj 2020 : 16:59 Ashb | Zgłoś
+5 Że co?
Zdefiniuj rozwijać, bo poza wujaniem na ciężkie pieniądze podatników nie widzę tu nic rozwijającego. Tylko proszę bez sloganów z pasków tvp bo nawet mój tempy pies w te nie wierzy.
05 maj 2020 : 20:49 Trapp | Zgłoś
-1 Wpuszczeni w kanał.
Patrząc na tę inwestycję, widać wyraźnie, że lewactwo, które za nią się zabrało, ma straszny bUL zada. Rozwija i rozwija Polskę i nie może rozwinąć, a jedyne co rozwija, to stan swoich kont bankowych. .
06 maj 2020 : 11:37 Jato | Zgłoś
+8 Ja
Niczego nie rozumiecie! W kraju jest susza, a jak ten przekop zrobia, to woda chlupnie orzez cala Polske od Baltyku w dół mapy - az do Zakopanego!
05 maj 2020 : 18:42 Vallenty | Zgłoś
+4 Haha
Nom trzeba uważać żeby Sahary nie zalało
05 maj 2020 : 20:50 Trapp | Zgłoś
-3 Kanał
Po jak zwykle popiera putina w sprawie kanału
05 maj 2020 : 18:50 Trol po | Zgłoś
+2 Takie prawo, jaka sprawiedliwość.
Putin przestanie już być prezydentem, choć ma podobno rządzić dożywotnio, a PiS nadal będzie kanał budował i tłumaczył ciemnemu ludowi, że 10, 20, a może i 50 miliardów za przekop, to niska cena za "suwerenność". Promy też mialy być budowane tanio, szybko i w polskich stoczniach, a jak jest każdy widzi. Projektu jeszcze nie było, a stępkę już położono. Podobnie jak z przekopem, zgody na budowę nie było, a już wycięto las i rozpoczęto roboty. A koszta budowy już wzrosły ponad dwukrotnie.
06 maj 2020 : 11:14 Jato | Zgłoś
+2 2 x 2 = 5
Wystarczy porównać, budowa tunelu w Świnoujściu, gdzie inwestycję nadzoruje Urząd Miasta, ma kosztowac ok 900 mln, przekop Mierzei Wiślanej, sztandarowa inwestycja PiS, ma kosztować prawie 2 miliardy i to nie koniec. Każdy, nawet zwykły zjadacz chleba wie, że budowa tunelu jest znacznie droższa od budowy kanału, a jest na odwrót.
06 maj 2020 : 11:45 Jato | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter