Żegluga

Podpisano umowę na dofinansowanie z funduszy unijnych modernizacji 22- kilkometrowego odcinka Odry - poinformowało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Wartość dotacji to 130 mln zł.

Jak informuje resort, koszt całego projektu to 154 milionów złotych, z czego ponad 130 milionów złotych będzie pochodziło z programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Umowę na dofinansowanie projektu „Modernizacja jazów odrzańskich na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice - woj. opolskie (etap II)” podpisali przedstawiciele Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Wód Polskich.

Modernizacja jazów (budowla wznoszona w poprzek koryta rzeki, służąca do spiętrzenia wody) przyczyni się do udrożnienia, przystosowania do III klasy drogi wodnej oraz przywrócenia możliwości transportowych szlaku żeglownego na rzece.

Inwestycja zakłada między innymi wymianę zamknięć sektorowych na klapowe z napędem hydraulicznym, przebudowę konstrukcji betonowych filarów, przyczółków i przęseł. Wybudowane zostaną przepławki dla ryb (konstrukcje, które umożliwiają naturalną migrację ryb) dwuśrodowiskowych, nadbudówki maszynowni i kładki. Przebudowane też zostaną drogi i place dojazdowe oraz infrastruktura energetyczna, a obiekty zostaną wyposażone w systemy automatycznego i zdalnego sterowania klapami oraz monitorujące pracę urządzeń i bezpieczeństwo budowli. W ramach projektu powstanie prawie 22 kilometry nowych bądź zmodernizowanych śródlądowych dróg wodnych.

Żegluga rzeczna to najbardziej ekologiczny rodzaj przewozu. Dlatego przeznaczamy kolejne środki na rozwój transportu śródlądowego – podkreśla cytowana w informacji minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak. Dodaje, że dofinansowanie projektów z zakresu żeglugi śródlądowej z POIiŚ opiewa już na kwotę 1,1 miliarda złotych. Z tych środków - wskazuje - przewidziana jest realizacja 12 projektów z zakresu modernizacji infrastruktury żeglugowej na Odrzańskiej Drodze Wodnej.

autor: Ewa Wesołowska

+3 Odra
Gdyby rząd poważnie traktował gospodarkę państwa, to zamiast budować DROGĘ DO NIKĄD czyli KANAŁ SUSKI, te dwa miliardy złotych zainwestowałby w ODRZAŃSKĄ DROGĘ WODNĄ.. Minister od gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej wciąż nie rozumie wzajemnych zależności pomiędzy portami morskimi a śródlądowymi drogami wodnymi. Nie rozumie potrzeby doprowadzenia Odry do międzynarodowej klasy żeglowności. Owszem, jest to zadanie na lata, ale póki co inwestowane tam miliony złotych to kropla w morzu potrzeb. Poltyków ocenia się po tym co po ich rządach zostaje. Po obecnym ministrze pozostanie stępka, nie będąca stępką i zapisane tomy niespełnionych obietnic.
04 maj 2020 : 13:07 Andy | Zgłoś
+2 dla jednego droga donikąd
dla innego szansa rozwoju zapyziałego rejonu. Najlepiej nic nie robić tak jak platforma, wówczas nie ma czego krytykować.
04 maj 2020 : 13:29 kl | Zgłoś
-1 Kanał Nowogrodzki
Gdyby PO przez 8 lat nic nie robiła, to po 8 latach rządów koalicji PO-PSL, wszyscy Polacy mieszkaliby pod mostami. Hasło "Polska w ruinie" jest tak prawdziwe jak nazwy formacji, która PO i PSL zastąpiła. Po ponad 5 latach rządów trzódki Kaczyńskiego, widać jaka to Dobra Zmiana i jakie to Prawo i Sprawiedliwość. Bardziej przewrotne i obłudne nazwy trudno wymyślić. Gdybym nie widział Kaczyńskiego z usłużnym jak zwykle Gróbarczykiem, który pomagał Prezesowi wbijać na plaży słupek "wytyczający" przekop Mierzei Wiślanej , to może bym uwierzył, że to jest profesjonalnie prowadzona inwestycja, a nie propagandowa hucpa, której koszty wzrosły już ponad dwukrotnie. Dodam, że od samego początku byłem zwolennikiem przekopu, ale po tym, gdy widzę jak PiS się do tego zabiera, gdy ewidentne łamie prawo przy zbieraniu pozwoleń, gdy niedoszacowuje koszta i ta nachalna propaganda unosząca się nad tą inwestycją, skutecznie zmienia moje zdanie.
05 maj 2020 : 08:35 Jato | Zgłoś
-2 Kanał Suski
Rzecz w tym, że polityk nie może oszukiwać, nie może sypać obietnicami bez pokrycia. Jeśli PiS promowało Terminal Kontenerowy im. Jarosława Kaczyńskiego obok Terminala LNG im. Lecha Kaczyńskiego, to za tym powinna iść budowa S3, budowa szlaku towarowego 100 km/h, użeglownienie rzeki Odry. Droga S3 powstaje a reszta już nikogo nie interesuje. Fakt, że z terminala kontenerowego już zrezygnowano, ale wciąż porty w Szczecinie i Świnoujściu potrzebują szlaku kolejowego na europejskim poziomie i Odrzańskiej Drogi Wodnej. Kanał Suski jest budową w stylu minionego ustroju. Partia zdecydowała a Partia zawsze ma rację. Efekt gospodarczy nie jest ważny. Liczy się efekt propagandowy a ten będzie. Za 2 miliardy złotych. Problem w tym, że Kanał Suski nie jest budowany za partjne pieniądze a za pieniądze podatników, czyli nasze.
04 maj 2020 : 17:32 Andy | Zgłoś
0 Modernizacja jazów odrzańskich Dobrzeń, Groszowice i Krępna
To nie do końca tak.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie Projektu pn. „Modernizacja jazów odrzańskich na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice, woj. opolskie – etap II”, obejmującego przebudowę jazu sektorowego Dobrzeń, Groszowice i Krępa. Głównym celem projektu jest udrożnienie szlaku żeglownego na Odrze i przywrócenie możliwości transportowych poprzez zapewnienie stałego i stabilnego poziomu piętrzenia wody gwarantującego żeglugę.

GL.ROZ.2810.12.2020.MPS BIP WODY POLSKIE
Identyfikator postępowania: 249d8bdc-bb60-4218-84b9-4e89dccd4703

Projekt współfinansowany jest ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020, Oś priorytetowa III – Zarządzanie zasobami i przeciwdziałanie zagrożeniom środowiska, Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego Działanie 3.2 – Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych
05 maj 2020 : 07:08 Źródło Wiedzy | Zgłoś
0 Odra
Zgodnie z zapewnieniem ministra Program Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej ma zostać zaprezentowany najpóźniej w 1 kwartale 2021 roku. Czas minął a o programie wiemy tylko tyle, że powstaje. Uważam za słuszne wątpliwośći co do intencji minstra w świetle innych niespełnionych przez niego obietnic w sprawach takich jak np polska bandera, stocznie, budowa promów, terminale itd
05 maj 2020 : 08:49 Andy | Zgłoś
+3 Program dla odry
Co wart taki program skoro panstwo blokuje budowe portow srodladowych? Dwuletnia blokada budowy portu w Kozlu przedstawia realia prowadzone przez rzadzacych!!
06 maj 2020 : 08:04 Miroslaw | Zgłoś
-2 Brednie
Jaka droga wodna na odrze..? Przecież w tej rzece już prawie nie ma wody, właśnie wstrzymywane są mini promy dla pieszych i aut osobowych w lubuskiem.. Zostawcie tą rzekę dla zwierząt i turystów a ładunki na kolej, jeśli chodzi o względy ekologiczne jest lepsza a i kosztowo chyba zarówno.
14 maj 2020 : 07:11 Dzidek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Newsletter