Żegluga

Prace przy przekopie Mierzei Wiślanej będą kontynuowane, rząd nie planuje ich wstrzymania - zapewnił w poniedziałek w RMF FM minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Ta inwestycja (przekop Mierzei Wiślanej - PAP) nie jest zagrożona, jest kontynuowana i będzie kontynuowana - powiedział Gróbarczyk.

Minister podtrzymał też wcześniejsze zapowiedzi, że prace związane z tą inwestycją powinny się zakończyć pod koniec 2022 roku i dodał, że przebiegają zgodnie z harmonogramem.

pif/ je/

+1 KANAŁ SUSKI
Podczas wywiadu minister od gospodarki morskiej nieco odjechał mówiąc o dziesięciotysięcznikach wchodzących dzięki kanałowi do portu w Elblagu. Parametry statku maksymalnego dla Kanału Suskiego to długość L=100m, szerokość B=20m, zanurzenie T=4,5m.
27 kwiecień 2020 : 07:56 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-6 Poprawna nazwa...
Przekop Mierzei Wiślanej a nie kanał człowieczku!
27 kwiecień 2020 : 09:02 Andrzej 19XY Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Kanał żeglugowy Nowy Świat
Poprawna nazwa to Kanał Żeglugowy Nowy Świat, część drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany (głównie port morski w Elblągu) z Zatoką Gdańską.
27 kwiecień 2020 : 09:12 WD Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 Ciekawostka :-)
Dziesięciotysięcznik – nieformalne określenie statku towarowego o nośności około 10 000 ton (DWT). Określano tak przede wszystkim pierwsze zaprojektowane i zbudowane w Polsce jednostki tej wielkości, należące do serii 41 drobnicowców motorowych typów B 54 i B 454, budowane w polskich stoczniach w latach 50. i 60. XX w., według projektów zespołu prof. Witolda Urbanowicza. Budowa dziesięciotysięczników stała się ważnym symbolicznym etapem rozwoju polskiego przemysłu stoczniowego, wykorzystywanym przez władze PRL. Statki typu B-54 w ciągu kilku lat poniosły polską banderę do portów wszystkich pięciu kontynentów.
27 kwiecień 2020 : 10:59 WD Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 C.d.
W przypadku Elbląga należy mówić raczej o trzy- czterotysięcznikach (3000-4000 DWT), statki o parametrach około 100 m długości, 20 m szerokości, 4-4.5 m zanurzenia kadłuba, które dawniej do tego portu z powodzeniem mogły zawijać. Tej wielkości statki pojawiają się również w innych polskich małych i średnich portach, tj. na przykład w Kołobrzegu, Darłowie-Darłówku.
27 kwiecień 2020 : 10:59 WD Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Możliwości nautyczne
Jeżeli chodzi o port w Elblągu, to jedyne jednostki , które będą mogły korzystać w pełni z kanału żeglownego (przekopu mierzei) , toru wodnego z rzeką Elbląg oraz portu to statki typu sea-river, masowo budowane w Rosji i Finlandii. To są stateczki takie jak stoją w Gdyni "LAILA-1" i "LAILA-2". Chyba jeszcze stoją. To są typowe statki do uprawiania kabotażu. Oczywiście również barki self-propeller i pchane , pod warunkiem jednak posiadania klasy I śródlądowej lub min. III morskiej. Przekop znajduje się niestety w obrębie I strefy śródlądowej ( trójkąt : Latarnia Hel, pława podejściowa Baltijsk , Klif orłowski).
28 kwiecień 2020 : 10:41 Andrzej STAWSKI Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Sea-river
Wijnne Barends (3200-3600 DWT)
28 kwiecień 2020 : 14:20 WD Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 *
Może być też Amasus lub Vertom.
28 kwiecień 2020 : 14:34 WD Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-9 Recesja
Panstwo nie ma kasy na leczenie ludzi, sluzbe zdrowia I inne podstawowe potrzeby spoleczenstw, ale funduje sobie paranoiczny kanal suski. Zaden Nowy Swiat tylko Kolejna Porazka! Nikomu nie jest potrzebny ten kanal i wyrzucanie 2 - 3 mld PLN w bloto jest zwykla niekompetencja albo sciema propagandowa. Jak chcemy pokzac sile Rosji to wydajmy te pieniadze na sprzet wojskowy ktorego nie ma dzieki Antkowi sabotazyscie. Komercyjnie kanal nie ma sensu. Rejon Elblaga to biala plama gospodarki zyje tylko z Rosjan. Utrzymanie i poglebianie takiego kanaliku do Elblaga bedzie kosztowac fortune co roku. Zniszczenie rezerwatow ptakow. roslin i ryb nie do odbudowania. Czas skonczyc z ta megalomania pislamu bo zadluzaja kraj na potege a my , nasze dzieci i wnuki bedziemy splacac ich chore pomysly. Precz z kaczyzmem!
27 kwiecień 2020 : 11:41 Zeeman Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 *
Smutne podejście do zagadnienia. Szkoda komentować :-(
27 kwiecień 2020 : 12:25 WD Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Tor wodny
A co bedzie jesli Elblag nie znajdzie srodkow na drugi etap budowy,Beda przeladunki z duzych jednostek na barki plaskodenne przed glowkami portu?
27 kwiecień 2020 : 11:53 Chloptek Roztropek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 *
Finansowanie trzech etapów i modernizacja portu w Elblągu są zagwarantowane.
27 kwiecień 2020 : 12:23 WD Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 zagwarantowane......
Zagwarantowane ile i przez kogo ?
28 kwiecień 2020 : 10:11 maciek2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 *
MGMiŻŚ obrotnica 20 mln złotych, fundusz dla małych i średnich portów morskich
28 kwiecień 2020 : 14:31 WD Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 *
Z budżetu ok. 2 mld złotych na trzy etapy budowy drogi wodnej.
28 kwiecień 2020 : 14:32 WD Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-5 150 milionow
To wklad Elblaga ,kto wie mozej juz wiecej??
27 kwiecień 2020 : 13:33 Miroslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Kanał Suski
Nazwa Kanał Nowy Świat jest bardzo światowa i wielce optymistyczna choć nadana przypadkowo. Nowy Świat to nazwa miejscowości, która istniała w miejscu planowanego przekopu przed 2 wojną światową. Po wojnie rozebrano pozostałości budynków a terem zalesiono. Wydaje mi się, że nazwa Kanał Suski (nie mylić z Kanałem Sueskim) , na cześć wybitnego polityka i intelektualisty partii dzięki której kanał powstaje, jest trafniejsza, nie myląca (Nowy Świat kojarzy się z odkryciami geograficznymi) i nasza a nie obca , amerykańska.
27 kwiecień 2020 : 14:39 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Przetarg 2 etap
Rozpisany-20 firm zainteresowanych , ciekawe kto wystawi najnizsza oferte!?
27 kwiecień 2020 : 16:18 Koziolek Matolek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 CD wpisu
To byłoby idealnym ratunkiem dla portu elbląskiego , za którego istnieniem jestem. Elbląg i okolice z powodzeniem mogłyby się otworzyć na produkcję co zresztą już się dzieje ALSTOM, Brewery etc. Ponadto po modernizacji , mogłaby z powodzeniem działać stocznia w Elblągu. Wiele osób twierdzi złośliwie, że Elbląg nie ma szansy na rozwój jako port. Tyle w tym prawdy , co w sformułowaniach , że PIS będzie rządził do końca świata i jeszcze jeden dzień.
28 kwiecień 2020 : 10:41 Andrzej STAWSKI Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 *
Tak zgadzam się z Pana opinią, tak w 90÷95% :-)
28 kwiecień 2020 : 14:24 WD Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło:

Newsletter