Żegluga

Niemiecki armator Oskar Wehr wyszedł z rynku kontenerowców, na którym był obecny od 1968 r., sprzedając swój ostatni statek tego rodzaju - dowozowy pojemnikowiec  (zbudowany w 1999 roku w Szczecinie, ładowność 1730 TEU), zatrudniany ostatnio w relacjach dowozowych na rynkach azjatyckich.

Według źródeł brokerskich Wehr uzyskał za niego cenę 2,5 mln USD, podczas gdy serwis VesselsValue wyceniał ostatnio statek na 3,25 mln USD. Według serwisu Alphaliner statek został sprzedany do dalszej eksploatacji, nie na złom.
Gdy przekazywany był do eksploatacji przez Stocznię Szczecińską (Stocznia Szczecinska Porta Holding SA), jego wartość kontraktowa wynosiła 30 mln USD (według innego źródła 27,5 mln USD).

Jednostka (stoczniowy symbol budowy B170/1/19) wyposażona jest w trzy żurawie pokładowe o unosie po 40 t i gniazda dla 200 kontenerów chłodzonych. Charakteryzuje się nośnością 23 026 t i tonażem pojemnościowym brutto 16 177.

Wehr Schulau (ex Elqui) reprezentuje serię kontenerowców B-170, których Stocznia Szczecińska zbudowała aż 52 w latach 1995-2013. Statki typu B-170 były tak popularne, że stały się nawet "benchmarkiem" - punktem odniesienia i standardowym modelem wzorcowym dla analityków rynku i brokerów.
Oskar Wehr był jednym z armatorów, którzy mieli w swojej flocie najwięcej statków B-170 (do 10 w jednym czasie), jednak nabywanych z drugiej ręki.

Oskar Wehr nie był niezależnym przewoźnikiem kontenerowym czy operatorem komercyjnym kontenerowców. Jego statki tego typu były czarterowane armatorom liniowym.

Po sprzedaży pojemnikowców, niemiecki armator skupia się na rynku przewozów suchych ładunków masowych. Kontroluje obecnie flotę 17 masowców o klasach wielkości od handysize do supramax, z najstarszym z 2004 roku.
Niemiecki armator eksploatował głównie kontenerowce w przedziale wielkości 1700 do 2500 TEU.

PBS 

1 1 1 1