Żegluga

Na jesieni ma być znana koncepcja udrożnienia drogi wodnej z Warszawy na Wielkie Jeziora Mazurskie. Mówił o tym w poniedziałek w Ostrołęce minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Minister powiedział, że postępowanie na wybór wykonawcy koncepcji połączenia stolicy z Mazurami zostało już zakończone. „Część gruntów została już przekazana nam w zakresie realizacji tej koncepcji. Będzie ona gotowa na jesieni” - zapowiedział.

Zaznaczył, że zadanie ma uwzględniać problem, jakim jest brak wody. „Alimentacja wody jest również ujęta w koncepcji, a później w projekcie. Koncepcja będzie miała za zadanie przygotowanie wykonawstwa pod kątem utrzymania stanu wody, alimentacji, a przede wszystkim usunięcia wąskich gardeł, które przeszkadzają w pływaniu po Narwi” - tłumaczył.

Gróbarczyk powiedział też, że zapowiadana koncepcja ma wskazać miejsca na Narwi, które można udrożnić jeszcze przed uzyskaniem pełnej dokumentacji i raportu oddziaływania na środowisko.

Gróbarczyk ocenił też że dawniej szlak z Warszawy do Piszu był „normalnie funkcjonującą drogą wodną, ze świetną turystyką”. Dodał, że ministerstwo robi wszystko, aby go odtworzyć - „być może o 20, 30 lat za późno, ale zrobimy to” - zapowiedział minister. Jego zdaniem port w Ostrołęce ma być dominującym na tym szlaku wodnym.

Prezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Przemysław Daca poinformował, że zostało już zlecone opracowanie koncepcji na przebudowę ostrołęckiego portu. Zaznaczył też, że przez ostatni rok Wody Polskie doprowadziły port do użyteczności - „zrobiliśmy to własnym sumptem. Sama odbudowa kosztowała ok. 200 tys. zł, wykonaliśmy pomosty za 150 tys. zł” - powiedział Daca.

Wody Polskie oznakowały także łącznie 165 km szlak żeglowny na Narwi bojami pływającymi od ujścia rzek Orzyc do Biebrzy. 

autor: Monika Zdziera

Komentarze   

+13 porty
Jedno pytanie do pana ministra z dziedziny zeglugi srodladowej- Dlaczego inwestyca okreslona na 300 milionow zlotych(budowa terminala przeladunkowego w porcie Kozle) stoi od jesieni 2018 roku, skoro firma KK Terminale utopila juz w inwestycji 50 milionow zlotych? Pierdulki o przetarciu szlaku na jeziora , niech bedzie i przekop tez. Wiec czy jest ktos z wladnych odpowiedziec na bardzo proste pytanie? Media tez nabraly wody w usta ( pewnie tej z Kanalu gliwickiegi i rzeki Odry) !! Zmowa jakas czy moze ta inwestycja to z innego wymiaru w kosmosie??
18 czerwiec 2019 : 21:15 Stary Kolejarz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1

Źródło: