Magazyn branży morskiej

Zamów już dziś. Darmowa dostawa

kup teraz

Żegluga

Przez dwa dni rządowi eksperci w dziedzinie gospodarki wodnej i żeglugi śródlądowej z Holandii oraz Polski mogli wymieniać się wiedzą oraz najlepszymi praktykami w zakresie funkcjonowania tych obszarów w obu państwach. Było to możliwe dzięki wizycie delegacji Ministerstwa Infrastruktury i Gospodarki Wodnej Królestwa Niderlandów oraz The Netherlands Water Partnership w siedzibie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

W dniach 8-9 kwietnia 2019 r. w ramach polsko-holenderskiego porozumienia o współpracy toczyły się rozmowy w zakresie możliwości rozwoju transportu wodnego śródlądowego oraz prowadzenia racjonalnej gospodarki wodnej.

Celem spotkania była także wymiana doświadczeń w zakresie wdrażania unijnych dyrektyw, sposobów zarządzania zasobami wodnymi oraz procesów planowania inwestycji w gospodarce wodnej. Bloki tematyczne obejmowały także zagadnienia dotyczące konsultacji społecznych w ramach ochrony przeciwpowodziowej i tworzenia nowych dróg wodnych.

Przedstawiciele resortu zapoznali się ze schematami pomocy publicznej realizowanymi w Holandii, a także możliwościami wdrażania inwestycji przez sektor prywatny.

Po zakończonej dyskusji obie strony wypracowały wnioski, które będą stanowić podstawę do tematów poruszanych podczas kolejnego spotkania.

rel (MGMiŻŚ)

Komentarze   

+3 Wniosek
Z tym doswiadczeniem w dziedzinie zeglugi srodladowej? ,strona polska powinna , brac przyklad z Holendrow i wyciagac wnioski!!
11 kwiecień 2019 : 17:59 Stary Kolejarz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Geniusz hamulcowy
Genialny wniosek ! Jak pan na to wpadł ? !
12 kwiecień 2019 : 08:56 ja cuś Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-4 wniosek cd
Osobiscie uczestniczylem w tej debacie, naturalnie po stronie polskiej. Nie szata czyni czlowieka lecz dyplomacja!!
12 kwiecień 2019 : 10:43 stary kolejarz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 O czym
tu debatować, należy pogłębić Dolną Wisłę i tyle. A pieniądze przeznaczyć z puli na przekop mierzei. P.S. Przypomina to plany naszej kolei. Chcemy wybudować 1500 km torów, by ożywić transport, a przez 30 lat wybudowano raptem 50 km. To jest chore.
12 kwiecień 2019 : 15:22 artek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 misio
To dobrze że nie pojechali na jakikolwiek obiekt, np remontowaną śluzę lub zarośnięty zielskiem kanał bo wtedy by był obciach. A francuska barka dalej stoi w Bydgoszczy.
17 kwiecień 2019 : 06:27 Misio Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1