Żegluga

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej przygotowuje odpowiedź na pismo Komisji Europejskiej dotyczące raportu oddziaływania na środowisko przekopu Mierzei Wiślanej - poinformował w czwartek PAP minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Komisja Europejska zwróciła się z pismem ws. raportu oddziaływania na środowisko i pozytywnej decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie. W raporcie tym nie stwierdzono negatywnego oddziaływania inwestycji na obszary Natura 2000, co zostało potwierdzone przez naukowców realizujących ten raport" - poinformował szef resortu gospodarki morskiej.

"Przygotowujemy odpowiedź na pismo KE. Mamy nadzieję, że prośba Komisji nie jest pokłosiem pisma, które do KE wysłał jakiś czas temu rosyjski wiceminister rolnictwa, ponieważ Komisja w piśmie powołuje się na zobowiązania rządu PO-PSL 2013 roku oraz lipca 2015 roku, że Polska będzie konsultować projekt z Brukselą" - dodał.

Przetarg na budowę kanału przez Mierzeję Wiślaną został ogłoszony pod koniec grudnia ubiegłego roku. Minister Gróbarczyk zapowiedział, że powinien on zostać rozstrzygnięty w ciągu trzech miesięcy.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie podpisał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji 5 grudnia. Uznał, że proponowany do realizacji wariant Nowy Świat jest najkorzystniejszy z przyrodniczego punktu widzenia, a ulokowanie kanału żeglugowego w tym miejscu ogranicza ingerencję w środowisko i pozwala na uniknięcie znaczących negatywnych oddziaływań.

W decyzji określono kilkadziesiąt warunków korzystania ze środowiska w fazie realizacji i eksploatacji inwestycji, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych wartości przyrodniczych.

Odwołania od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji "Droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską z lokalizacją w Nowym Świecie, złożyły na początku stycznia zarząd woj. pomorskiego i organizacje ekologiczne.

Jak zapowiada resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej pierwsze jednostki przez kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będą mogły przepłynąć w 2022 r. Inwestycja ma kosztować ok. 880 mln zł; będzie finansowana w całości z budżetu państwa.

autor: Łukasz Pawłowski

+13 Jezeli UE zablokuje budowę tego kanału do Elblaga
oznaczać to będzie koniec suwerenności polski w podejmowaniu strategicznych decyzji w ważnych obszarach gospodarczych , jeżeli PiS ustąpi będzie to oznaczać początek końca suwerenności jaka znamy a tym samym ranga polski spadnie do roli bantustanu . Ustąpienie PiSu będzie początkiem prawdziwego końca tej partii ,która już ustąpiła żydom oraz UE w sprawie reform sadownictwa .
10 styczeń 2019 : 17:53 taka prawda | Zgłoś
+16 mieliśmy szczęście
Mieliśmy szczęśćie ,że w czasie Potopu nie było Komisji Europejskiej i ekologów.
10 styczeń 2019 : 19:30 hihi | Zgłoś
-6 Unia to my
Unia to nie obce mocarstw jak ZSRR, Unia to my! To nie decyzja jakichś obcych tylko nasza, przecież sami do Unii weszliśmy, sami ją współtworzymy i sami współrządzimy. A, że bywa mądrzejszy i bardziej niezależna od rządów krajowych to inna sprawa. Jeśli ta inwestycja jest taka korzystna jak twierdzą rządzący, to dopełnienie formalności unijnych nie powinno sprawić żadnych problemów.
11 styczeń 2019 : 05:40 Znad Zalewu | Zgłoś
+15 a może KE wstrzyma Nord Stream ?
dlaczego nic nie zrobiła w tej sprawie ? przecież sami do Unii weszliśmy, sami ją współtworzymy i sami współrządzimy i jakie wnioski z tego wyciągnołeś ? żadne czyli sa w UE równi i równiejsi.
11 styczeń 2019 : 08:29 taka prawda | Zgłoś
-6 A dlaczego?
A dlaczego? To, że coś nie jest w interesie kilku polityków rządzących Polską, nie znaczy, że nie jest w interesie Wspólnoty i Polski. Wchodząc do wspólnoty zdecydowaliśmy, że nadrzędnym jest interes wspólnoty, a nie wyłącznie jednego państwa. A Nord Stream 2 jest w interesie kilku krajów Unii, obojętny dla większości pozostłych państw (w tym także Polski), a godzi tak naprawdę w interesy tylko i wyłącznie jednego państwa - Ukrainy, która nie jest członkiem wspólnoty. Polska nie wiedomo dlaczego, z uporem godnym lepszej sprawy awanturuje się w interesie Ukrainy, która sama jednak siedzi cicho. Dlaczego bawimy się w samozwańczego adwokata Ukrainy, w sprawach o które ona sama nie walczy, na czym tylko tracimy? (przecież Nord Stram mógł iść przez nasze wody, nawet z nitką bezpośrednią do Polski i wówczas moglibyśmy o wielu sprawach decydować).? Czy banderowska Ukraina jest aż tak dla nas cenna, żeby tracić tyle na arenie międzynarodowej za awantury w jej imieniu?
11 styczeń 2019 : 21:14 Euro | Zgłoś
+8 o co chodzi KE?
Szkoda, że w artykule nie wyjaśniono, jakie groźby i żądania wystosowała KE w swoim piśmie - to po pierwsze. Po drugie - nie rozumiem po co w ogóle Ministerstwo wdaje się w retorykę z tymi politycznymi terrorystami. Po trzecie - szkoda, że KE nie jest równie gorliwa w badaniu wpływu środowiskowego tysięcy km rur gazociągu kładzionego na dnie Bałtyku przez Niemców i Rosjan, gdzie istnieje ogromne ryzyko naruszenia toksycznych pozostałości z czasów IIWŚ. KE jawnie i bez skrupułów staje się adwokatem jedynie słusznych interesów. Brytyjczycy właśnie się wymiksowali a my jeszcze tkwimy w tej farsie, legitymizując jej istnienie. Bierzmy Węgrów do sojuszu i spadajmy, póki jest co ratować.
11 styczeń 2019 : 08:22 henryk kociński | Zgłoś
-5 Sabotaz
1. Inwestycja bez szans zwrotu kosztow. 2. Ryzyko zalania Zulaw i Elblaga. 3. koszty poglebiana toru wodnego horrendalne. 4. atrakcyjnosc portu w Elblagu zadna. 5. Zniszczenie rezerwatu ptakow i ryb pewne. 6. Militarnie bez znaczenia zadne jednostki marynarki tam nie wplyna. 7. Latwa do zniszczenie przez sztrormy lub agresje wroga sluza spowoduje niekontrolowany naplyw morskiej wody do zalewu.
Kolejny projekt kaczyzmu majacy na celu zniszczenie Polski na polecenie kremla.
11 styczeń 2019 : 11:10 Zdzislawa | Zgłoś
-2 kolejne punkty wyliczanki Sabotaz
Kontynuacja wyliczanki Sabotaz
8. Ja Sabotz nie jestem Polakiem
9 Ja Sabotz mam gdzieś Polskę
10. Ja Sabotaz mam głęboko w d..... Polaków i ich sprawy
11. Polacy powinni całować Ruskich i Niemców na kolanach w d...…..
12. Ja Sabotaz twierdzę że powinniśmy oddać mierzeje ruskim
14 styczeń 2019 : 10:46 KINOL | Zgłoś
+1 podsumowaniewyliczanki
KINOL jest Sabotaż do kwadratu albo lepiej, do trzeciej potęgi.
14 styczeń 2019 : 15:36 maciek2 | Zgłoś
0 pomysł
Chory pisowski pomysł ! centralne lotnisko, milion aut elektrycznych, węgla na 200 lat, stocznia Wojenna w Radomiu, przekop Mierzei, kolejne wielkie osiągnięcia "dobrej zmiany".
11 styczeń 2019 : 18:03 maciek2 | Zgłoś
+7 morze żywi i bogaci,uczy
Akurat tamta część Europy,gdzie znajduje się Bruksela,wie bardzo dobrze jakim wspaniałym źródłem bogactwa jest morze i żeglowne rzeki.Stąd przeszkadzanie innym ,aby czerpali korzyści z bogactwa morza i swoich rzek wydaje się niezrozumiałe lub rozumiane jako celowe przeszkadzanie celem pozbycia się konkurencji.Bruksela jest portem morskim właśnie dzięki śluzom i kanałom,więc skoro inni chcą w podobny sposób rozwijać swój port,to powinno to być łatwo zrozumiałe.
12 styczeń 2019 : 05:38 hihi | Zgłoś
-4 Lepiej się dowiedzieć
Tyle, że KE nie ma nic co do zasadności samej inwestycji. Sprawdza jedynie dopełnienie wszystkich formalności! Po prostu, zapewne znów d... dali nasi urzędnicy którzy nie potrafią ogarnąć prawidłowego przeprowadzenia procedury. Ale oczywiście, winna jest Unia... Bo ci urzędnicy to pewnie znów jakieś pociotki albo aniołki jakichś polityków.
12 styczeń 2019 : 10:07 Euro | Zgłoś
+3 skojarzenie
Komisja Europejska jest organizacją skupiającą ludzi podzielających te same poglądy, co mi się kojarzy z Biurem Politycznym.
12 styczeń 2019 : 11:23 hihi | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9057 3.9847
EUR 4.2527 4.3387
CHF 4.4228 4.5122
GBP 4.9771 5.0777

Newsletter