Żegluga

Od jakiegoś czasu ze źródeł shipbrokerskich dochodzą pogłoski o zainteresowaniu Polskiej Żeglugi Morskiej ewentualnym pozyskaniem promu z rynku statków używanych z przeznaczeniem do eksploatacji w barwach Unity Line. Ostatnio mowa jest o statku typu ro-pax Hartmut Puschmann należącym dotąd do włoskiego armatora Moby SpA.  

Polityk włoski Mauro Pili, były prezydent Regionu Sardynia i burmistrz miasta Iglesias, cytowany jest jako ujawniający publicznie informację o sprzedaży przez operatora promowego Moby promu typu ro-pax Hartmut Puschmann. Jako nabywca, w tych samych źródłach, wskazywany jest polski operator promowy Unity Line (prawdopodobnie miałoby chodzić o zakup Polskiej Żeglugi Morskiej). Podawana jest też cena - 17 mln euro.

Informacji podanej i określanej przez specjalistyczny biuletyn jako "pogłoskę" lub "plotkę" nie udało się potwierdzić jego autorom w mającej siedzibę w Mediolanie firmie Moby. Jednak z drugiej strony kilka niezależnych źródeł z branży brokerskiej określiło transakcję jako "bardzo prawdopodobną".  

Polska Żegluga Morska, z którą kontaktowaliśmy się w czwartek - również nie potwierdziła transakcji lub zainteresowania wspomnianym promem.

Informacja dot. ewentualnego zakupu dla Unity Line promu od Moby ukazała się w jednym z młodszych i jeszcze nie znanych bardzo szeroko biuletynów branżowych, redagowanym jednak przez wiarygodnego belgijskiego dziennikarza morskiego, byłego redaktora naczelnego renomowanego, szeroko znanego periodyku fachowego zajmującego się żeglugą promową, ro-ro i wycieczkową.

Długi na 150,38 i szeroki na 23,40 m Hartmut Puschmann (nr IMO 9031686), to jednostka typu ro-pax, zbudowana w 1993 r., w stoczni Fincantieri - Cantieri Navali Italiani S.p.A. z Palermo, jako bliźniacza obecnych promów towarowych zatrudnionych w Unity Linie przez Euroafrikę - Galileusz i Copernicus. Charakteryzuje się tonażem pojemnościowym brutto 14 398 jedn. i nośnością 7330 t.

Statek dysponuje 50 miejscami dla pasażerów w 25 kabinach oraz miejscami dla 18 osób załogi. Na pokładach ładunkowych, z linią ładunkową ro-ro o długości 1820 m, mieści do 141 zestawów drogowych (ciężarówek / trailerów).

Łączna moc napędu głównego jednostki z dwiema śrubami, pozwalająca na osiąganie prędkości eksploatacyjnej 19,10 węzłów, to 11 520 kW (15 662 KM).

Dotychczasowym operatorem promu ro-pax jest Compagnia Italiana Di Navigazione, a armatorem (właścicielem) - Tirrenia di Navigazione SpA.

Compagnia Italiana di Navigazione SpA. oraz Tirrenia di Navigazione są podmiotami należącymi w 100 % do Moby SpA., znanej także z działalności operatora promowego pod nazwą handlową Moby Lines.

PBS

Komentarze   

-3 ?
czy ta strona ma jeszcze coś wspólnego z jakąkolwiek rzetelnością?

w co drugim materiale: "prawdopodobnie, może, plotka, niepotwierdzona informacja". Dołączcie do pudelka
11 styczeń 2019 : 08:37 tomek0101 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 ne rozumiesz
Mylisz pojęcia.

Nierzetelnie byłoby, gdyby podali informację z wątpliwego źródła i ta informacja okazałaby się wkrótce zupełną "kulą w płot".
Albo gdyby plotkę podawali "na pewniaka" jako informację wyglądającą na oficjalną czy w pełni wiarygodną bo potwierdzoną, tymczasem wyraźnie zastrzeżono - jaki jest status i pochodzenie wiadomości.

Dziennikarze są od opisywania rzeczywistości, a rzeczywistość jest taka, że również polskie firmy żeglugowe z Polski wzbudzają zainteresowanie w zagranicznych mediach i środowiskach branżowych, również o polskich firmach "mówi się" w różnych aspektach, i to jest fragment rzeczywistosci, ktróry - jako ciekawostkę dla "nie insiderów" - całkiem sensownie jest przekazać.
11 styczeń 2019 : 08:54 Agatka Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Zrodlo
Panie Piotrze, szkoda że nie podał Pan z jakich źródeł (które biura shipbrokerskie - brs, alphaliner, inne, jaki biuletyn) pochodzą te pogłoski, skoro już się Pan powołuje na te źródła. Informacja byłaby pełniejsza.
11 styczeń 2019 : 09:47 Maxi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Hartmut Pushmann
Nie Hartmut Pushmann a Hartmut Puschmann.
11 styczeń 2019 : 14:30 Milano Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 NN
Czas pokaże. Ciekawią mnie też przetasowania we flocie Polferries.
11 styczeń 2019 : 18:16 NN Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Radsky
Co masz na myśli?
12 styczeń 2019 : 22:20 Rad Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Szkoda, że taki stary...
Dobrze, że w końcu ruszyli się z miejsca i zaczynają inwestować, rozwijać się.
Szkoda tylko, że wybór padł na takiego złomka, który w tym roku skończy 26 lat.
Eksploatowany przez syfiarzy włochów, więc zapewne stan promu nie jest najlepszy.
Cena korzystna.
Dziś z rynku wtórnego trzeba kupować jednostki budowane min. w 2000 roku, aby były wystarczająco nowoczesne i opłacalne.
Fenomenem jest jedynie "Polonia", która zbudowana w 1995 roku technologicznie dorównuje jednostkom zbudowanym po 2000 roku - nadal nowoczesne i bezawaryjna.
12 styczeń 2019 : 14:25 Ludwik XVI Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1

Ostatnie ankiety