Żegluga

„W ub. tyg. w siedzibie stoczni Gryfia konsorcjum projektowe zaakceptowało skorygowany pakiet dokumentów Projektu Technicznego promu typu Ro-Pax dla PŻB” - informuje w komunikacie Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Jak dodaje, mimo zmian dostosowujących projekt do akt. potrzeb rynkowych, termin realizacji na przełomie lat 2020/2021 jest niezagrożony.

Przypomnijmy, że stępkę pod budowę promu typu ro-pax dla PŻB położono 23 czerwca 2017 r. w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. W lipcu br. poinformowano, że proces projektowania promu uległ wydłużeniu przez wprowadzenie do niego istotnych zmian. Z tych informacji wynikało także, że prom dla PŻB ma być gotowy na przełomie 2020 i 2021 r.

„Myślę, że na początku przyszłego roku będziemy w stanie przekazać już konkretne informacje dotyczące zakończenia procesu przekształceniowego oraz inwestycyjnego w Stoczni Remontowej Gryfia” – mówił na początku grudnia minister Marek Gróbarczyk, cytowany przez Polską Agencję Prasową. Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej powiedział także, że po ocenie projekt promu albo trafi bezpośrednio do stoczni albo „przejdzie poprawki, jeśli nie będzie się zgadzał z tymi założeniami”.

Poseł PO Arkadiusz Marchewka powiedział z kolei, że informacje Gróbarczyka potwierdzają w jego opinii, że położenie stępki pod prom „było tylko propagandową uroczystością na waszą polityczną potrzebę. Chcę to powiedzieć wprost, nie dzieje się tam praktycznie nic, bo hula wiatr w tym miejscu, gdzie ta stępka stoi i to nie jest tajemnicą”.

rel (MGMiŻŚ), PAP

Komentarze   

+16 Zobaczymy
Wszystko fajnie, komunikat i artykuły co chwilę się ukazują. Życzę, aby była to prawda... jednka
DOPÓKI NIE ZOBACZĘ PROMU TO NIE UWIERZĘ! :)
12 grudzień 2018 : 09:31 MARynista Gdynia Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+17 niedorzeczność
projektant zaakceptował projekt techniczny (PT) którego sam ma być autorem?? To gdzie on powstał w ministerstwie, czy ma Nowogrodzkiej? Istotna zmiana polega na tym że termin się przesuwa w stronę wyborów, a kolejne (dobre) zmiany są już w planach.
Im dłuższy termin tym lepiej i spokojniej dla polityczno-medialnego przedsiębiorstwa "Stocznia Szcz."
12 grudzień 2018 : 09:39 Gil Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+14 Bankrut
Proszę mi wytłumaczyć, jak stocznia na granicy bankructwa, mająca problemy z utrzymaniem płynności finansowej będzie w stanie zdobyć kredyt, a nastepnie obsłużyć finansowanie tak dużego kontrakru? Jaki bank to sfinansuje? Praktycznie prezes każdego banku który udzieli kredytu firmie w stanie finansowym Gryfii powinien być z miejsca odwołany i wsadzony do krymianłu. W Ministerstwie nie mają pojęcia o takich podstawach ekonomi? Nie ma tam nikogo kto wytłumaczy Ministrowi, że stocznia z zerowym doświdczeniem w budowie promów praktycznie nie jest w stanie zbudować tak dużego promu, nie mówiąc o zachowaniu jakichkolwiek terminów? To jest harcerstwo czy poważny przemysł stoczniowy? Idioci rządzą w naszej gospodarce morskiej? Jak, w takiej sytuacji, można publicznie głosić takie bzdury?
12 grudzień 2018 : 19:45 SSN Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 To nie ma żadnego znaczenia
za 10 miesięcy wybory. Do tego czasu bajeczki o promach, przekopie, elektromobilności żeby głosy zgadzały się a potem znowu 4 lata laby.
13 grudzień 2018 : 07:54 a Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Jaki bank to sfinansuje?
Państwowy.
13 grudzień 2018 : 09:36 Nicky Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1

Źródło: