Żegluga

Hapag-Lloyd oraz konglomerat japońskich armatorów Ocean Network Express (ONE) zawarły dwustronne strategiczne porozumienie o sieciach serwisów dowozowych (Bilateral Strategic Feeder Network Cooperation Agreement), które już wprowadzono na niektórych szlakach.   

Na mocy porozumienia firmy będą się wymieniały slotami kontenerowymi (przestrzenią ładunkową) na statkach swoich serwisów dowozowych. Współpraca obejmuje najpierw europejskie (BAX, NBS, NPX, REX, SDX, ADX, LEX) i azjatyckie (BHX, HAS, PID) serwisy dowozowe i zostanie rozszerzona wkrótce na inne.

Ponadto Hapag-Lloyd i Ocean Network Express uruchomiły już w sierpniu wspólny wewnątrz-azjatycki Bohai Feeder (BHX) i otwierają w połowie października nowy serwis wewnątrz-europejski - North Sea Poland Express (NPX), wzmacniający ich istniejące sieci połączeń.

Nowo utworzony serwis NPX (North Sea Poland Express) łączy Antwerpię i Rotterdam z portami w Danii, Szwecji i Polsce.

NPX będzie stanowił uzupełnienie do istniejącego serwisu NBS oferując dodatkowe połączenie z Antwerpii i Rotterdamu na Bałtyk.

Według oficjalnego komunikatu Hapag-Lloyd serwis będzie oferował konkurencyjne czasy przewozów i niezawodne połączenie z portami zawinięć serwisów oceanicznych. Ma też znacząco wpłynąć na poprawę niezawodności serwisu NBS (North Sea Baltic Service), gdyż ubędzie w nim jedno zawinięcie - do Gdyni, które przeniesiono do nowego serwisu NPX.

NPX będzie utrzymywany z dwoma statkami o ładowności po 2500 TEU, których operatorem będzie Hapag-Lloyd, z następującą rotacją: Antwerpia-Rotterdam-Fredericia-Gdynia-Helsingborg-Antwerpia.

Pierwsze odejścia w serwisie NPX zostały i/lub będą zrealizowane przez statek AS Carolina: 11 października z Antwerpii (podróż 1841E); 13 października z Rotterdamu (podróż 1841E); 16 października z Fredericii (podróż 1841W); 19 października z Gdyni (podróż 1841W) i 20 października z Helsingborga (podróż 1841W).

PBS, rel (Hapag-Lloyd)

1 1 1 1