Żegluga

Nova Star, prom wyczarterowany przez Polską Żeglugę Bałtycką, dzisiaj o godz. 18 wypłynął z Terminalu Promowego Westerplatte w Gdańsku w swój pierwszy rejs na trasie Gdańsk-Nynäshamn. 

Prom Nova Star zbudowano w 2011 roku jako Norman Leader w stoczni ST Marine (Singapore Technologies Marine Ltd.) z Singapuru. Jednostka liczy 161 m długości, 25.6 m szerokości i 6.2 m zanurzenia. Osiąga prędkość 21 węzłów, a jej pojemność ładunkowa dla samochodów ciężarowych wynosi 1575 m, zaś dla samochodów osobowych - 1215 m, co daje łącznie 2790 m.

Statek jeszcze do niedawna pływał na trasie Tanger (Maroko) - Algeciras (Hiszpania) przez Cieśninę Gibraltarską. Obecnie, przez okres dwóch lat, z opcją kupna przez PŻB po zakończeniu okresu umowy czarterowej, ma obsługiwać bałtycką linię Gdańsk-Nynäshamn, stanowiąc uzupełnienie użytkowanego już na tej linii promu Wawel

Przypomnijmy, że prom Nova Star wpłynął do Gdańskiej Stoczni Remontowa SA w marcu br., w której przeszedł gruntowny remont na zlecenie armatora z Singapuru. Po jego zakończeniu i wypłynięciu ze stoczni przez kilka kolejnych tygodni jednostka cumowała przy nabrzeżu promowym Polferries.

AL

Fot.: czytelnik Portalu Morskiego

Pierwsze wyjście z Gdańska w rejs rozkładowy
Pierwsze wyjście z Gdańska w rejs rozkładowy

Komentarze   

+32 Witamy na linii
Niech pływa szczęśliwie, powodzenia i dużych przewozów dla całej Załogi Nova Star
14 wrzesień 2018 : 17:16 Starszy Brat Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-5 Terminal
Nabrzeże Terminal Promowy Westerplatte nie należy do PŻB. Polferries nie ma wyłączności na cumowanie tam. To jest własność Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Portal Morski powinien takie rzeczy wiedzieć.
15 wrzesień 2018 : 04:39 Wojtek 2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 News form Wawel ferry
A Portal morski jest właścicielem portu Gdańsk? Czy ogólnie społecznym portalem morskim?
15 wrzesień 2018 : 06:48 Masks Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+17 Sopot
Bravo!
Śliczny i nowoczesny prom na tę trasę.
Całej Załodze pomyślności!!!
15 wrzesień 2018 : 08:48 Stanislaw 21 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+11 Problemy
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć coś na temat problemów które spowodowały kilku miesięczne opóźnienie? Artykuł nie informuje kiedy prom wypłynął ze stoczni a na własne oczy widziałem, że stał tam bardzo długo.
15 wrzesień 2018 : 11:47 Kobuz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Nowy prom
Ciekawe jaki będzie kolejny krok pżb? Może wyczarteruje lub kupi kolejny prom
15 wrzesień 2018 : 13:54 Nn Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 Będzie
Będzie firma się rozwija
15 wrzesień 2018 : 18:25 BZ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Nowe kierunki
Kolejny krok to już musi być nowa linia.
Tu mają do wyboru albo podgryzać Stenę (np. uruchomić Gdańsk - Karlshamn) albo "pribaltki" (Gdańsk - Tallin/Kłajpeda) albo Finlandia (Gdańsk - Turku/Helsinki). Wszystko na ro-ro, ewentualnie ro-pax.
15 wrzesień 2018 : 16:10 Wojtek 2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Dziękuję
Dziękuję ale się nie załapałem tego lata a powrót Wawelem na podłodze zapamiętam do końca życia. Oby obecni podróżni pływalni bezpiecznie.
16 wrzesień 2018 : 14:08 Marek Matusiewicz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Bubel w ładnym opakowaniu...
Podobno na tym promie usterka goni usterkę i ma duże przechyły boczne, dużo większe niż inne promy.
Stan po odbiorze był dużo gorszy niż zakładano.
Coś jednak musiało być skoro klasyfikator nie chciał wydać pozwolenia na dopuszczenie do żeglugi...
17 wrzesień 2018 : 07:49 Adam Adasiek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 expert
nie siej Pan plotek
17 wrzesień 2018 : 09:19 superwhiteworker Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 to nie plotki
też o tym słyszałem.
W sensie kołysze podobno mega!!!!
17 wrzesień 2018 : 09:59 Pływak Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 expert
ciekawostka i pewnie jeszcze stabilizatory się do tego przyczyniają :D
17 wrzesień 2018 : 13:45 superwhiteworker Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 DO ZNAWCÓW
TEŻ SŁYSZAŁEM. NAJBARDZIEJ ŁAPAŁ PRZECHYŁY JAK STAŁ NA DOKU I PRZY NABRZEŻU. BEZ STRACHU.STABILIZATORY TO TYLKO POPRAWIENIE KOMFORTU PODRÓŻY. (SĄ SPRAWNE I DZIAŁAJĄ)
19 wrzesień 2018 : 14:51 CZ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś