Żegluga

Irish Continental Group plc zainwestuje 165,2 mln euro w budowę nowego promu wycieczkowego na trasę Dublin-Holyhead. 

W oficjalnym komunikacie podkreślono, że zamówiony właśnie w stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft & Co.KG (FSG), drugi już, prom dla Irish Ferries (będącego częścią Irish Continental Group, grupy zarządzającej m.in. liniami promowymi i terminalami), będzie największym w świecie promem wycieczkowym (cruise ferry) pod względem ładowności ciężarówek i samochodów.

Takie wewnętrzne (armatora statku) określenie nowego promu jest dyskusyjne, ze względu na to, że proporcjami części pasażerskiej i ro-ro nowy statek przypominać będzie raczej ro-pax. Jednak część pasażerska sama w sobie będzie także duża i będzie oferowała dość liczne wygody i atrakcje dla pasażerów.

Cruise ferry, to prom pasażersko-samochodowy z relatywnie niewielką częścią ładunkową (ro-ro) i rozbudowaną, wysokiego standardu częścią pasażerską, jednak na zakontraktowanym promie długość pasa ładunkowego ro-ro, a co za tym idzie - ładowność, będzie dość pokaźna (5610 m). Zdolność przewozowa w godzinach szczytu zwiększy się o 50% w porównaniu ze statkiem Ulysses. Umowa między ICG a FSG przewiduje, że prom ma zostać dostarczony w połowie 2020 r.

Nowa jednostka zostanie zaprojektowana i zbudowana zgodnie z najwyższymi standardami. Technologia oczyszczania spalin i systemy oczyszczania wody balastowej będą spełniać regulacje środowiskowe i zapewnią optymalne zużycie paliwa przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztów. Prom zasilany będzie czterema silnikami o mocy 33 600 kW, co zapewni wysoki poziom niezawodności eksploatacyjnej równy promowu Ulysses, który jest obecnie - jak twierdzi armator w oficjalnym komunikacie - najbardziej wydajnym statkiem, jaki kiedykolwiek był eksploatowany na Morzu Irlandzkim. 

Oprócz wyboru barów i restauracji, przygotowano specjalne udogodnienia dla pasażerów klasy premium Club z wydzielonym salonem. Wybór najnowocześniejszych opcji rozrywkowych i kin, dedykowane urządzenia dla kierowców, a także wiele punktów sprzedaży detalicznej.

Pierwszy prom z FSG dla Irish Ferries - W.B. Yeats, który ma być przekazany przez stocznię około połowy 2018 roku - będzie posiadał nadbudówkę powstałą w Polsce, budowaną jako w znacznym stopniu wyposażona, z pomocą Stoczni Gdańsk (prefabrykacja sekcji płaskich) przez stocznię Marine Projects.

AL, PBS, rel (Irish Continental Group plc)

Rys.: FSG

0 Przydał by sie nam taki
ile ma mieć długości ?
04 styczeń 2018 : 13:30 taka prawda Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Bal bla bla
Oj jaki luksus a marynarze jaK szczury scisnieci w podwójnych kabinach jak na słynnym ulissesie hahaha dziękuję za taki luksus
05 styczeń 2018 : 08:59 Marinero Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Opinia
Oprócz silnie wyeksploatowanej floty w Irish ferries przydało by się również wymienić cześć załogi ktora siedzi tam zbyt długo!! Ciekawe czy w końcu zrobili porządek na Ullysesie z Georgem ch. Cookiem.
05 styczeń 2018 : 11:30 Anastazy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter