Żegluga

Polska Żegluga Bałtycka szuka firmy, która zaprojektuje dla niej nowe promy. Wysłała w tej sprawie zapytania ofertowe.

- To jeden z najbardziej atrakcyjnych projektów czy zadań projektowych, które pojawiły się w ostatnim czasie na rynku - tak zamówienie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej ocenia na łamach Radia Szczecin Piotr Żelazek ze szczecińskiego biura projektowego Westcon Design Poland. - Jak wszystkie inne biura patrzymy z zainteresowaniem na rozwój tego projektu - dodaje.

Polska Żegluga Bałtycka określiła, jakie statki chce otrzymać. Wiadomo, że będą zasilane dual fuel (paliwem tradycyjnym lub LNG), mają zabierać na pokład ponad 800 pasażerów, a linia ładunkowa ma mieć 3,5 kilometra. 

 - To będzie klasyczny ro-pax. Długość ok. 220 metrów i szerokość ok. 30 metrów - mówi Żelazek.

To już trzecia próba budowy w polskich stoczniach promów na linię ze Świnoujścia do Szwecji. Dotychczas wszystkie były nieudane. Według nieoficjalnych informacji, o kontrakt na wykonanie projektu ubiegają się trzy biura ze Szczecina i jedno z Gdańska.

Dwa promy dla PŻB mają kosztować ok. 250 milionów euro. 

Czytaj także: List intencyjny: polskie stocznie wybudują promy dla PŻB

1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter