Żegluga

Maersk odstawił w tzw. laid-up ("na sznurek", wyłączenie z eksploatacji, dezaktywację w oczekiwaniu na zatrudnienie) jeden z kontenerowców Triple-E.

Przyczyną jest silne pogorszenie koniunktury na kluczowym szlaku przewozowym łączącym Daleki Wschód z Europą.

Duński przewoźnik został zmuszony do zakotwiczenia kontenerowca na około 6 tygodni w wyniku podjęcia decyzji o anulowaniu niektórych rotacji serwisu aliansu 2M na linii Azja-Europa, obsługiwanej przez nowej generacji ultrakontenerowce tego przewoźnika.

Sytuacja jest znacznie gorsza, niż pierwotnie zakładano. W ostatnim tygodniu armator poinformował o obniżeniu o 600 mln dolarów prognozowanych w tym roku zysków do poziomu ok. 1,6 mld USD.

Sojusz 2M, który ruszył na początku 2015 roku, został zawiązany pomiędzy Maersk Group i MSC - największymi liniami kontenerowymi.

W skład sojuszu wchodzi 185 statków o łącznej pojemności 2,1 mln TEU.

AL, PBS

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter