W przyszłym roku Maersk Line będzie obsługiwał dodatkowo dziewięć terminali morskich na linii wschód – zachód, tj. kiedy w połowie stycznia wejdzie w życie jego porozumienie z armatorem MSC w sprawie utworzenia sojuszu 2M.
Obie spółki żeglugowe ogłosiły szczegóły harmonogram zawinięć świadcząc wspólnie usługi transportu. W przypadku Maersk Line liczba terminali, do których będą zawijały statki sojuszu, zwiększy się z 69 do 78.
Dodane zostały porty w: Wilhelmshaven (Niemcy), King Abdullah (Arabia Saudyjska), Sines (Portugalia), Baltimore i Nowy Orlean (USA), Freeport na Bahamach, a także Le Havre (Francja) i Southampton (Wielka Brytania). Armator powróci ponadto do portu Pireus (Grecja).
Łącznie sojusz 2M na liniach wschód - zachód będzie oferował 23 serwisów tygodniowo, w porównaniu do 18 obecnie. Na kierunku Daleki Wschód – Europa będzie 11 serwisów tygodniowo, w tym sześć do portów Europy Zachodniej (wliczając DCT Gdańsk), a pięć – do portów Morza Śródziemnego i Czarnego, a na połączeniach transatlantyckich – podwoi się do sześciu.
Średnia pojemność kontenerowców 2M obsługujących te linia przekracza 12 tys. TEU (kontenerów 20. stopowych), czyli jest większa, niż średnia w całej branży (10,7 tys. TEU).
