Brytyjska firma konsultingowa Ocean Shipping Consultants (OSC) przewiduje, że już za dwa lata mogą zacząć się przygotowania do budowy kontenerowca o pojemności 24 000 TEU, czyli o około 5000 - 6000 TEU więcej niż mogą pomieścić obecnie największe na świecie kontenerowce.
Taka jednostka będzie miała ok. 430 m długości i 62 m szerokości, przy maksymalnym zanurzeniu 16 m (co jest ważne ze względu na możliwość zawijania do najważniejszych na świecie terminali kontenerowych).
Studium wykonalności takiego projektu dowodzi, że koszty eksploatacyjne kontenerowca o pojemności 24 000 TEU w stosunku do przewożonego ładunku byłyby o 23,1% niższe niż koszty kontenerowca o pojemności 12 500 TEU oraz 17,4% mniejsze niż koszty statku o pojemności 16 000 TEU.
Ze względu na ogromne doświadczenie stoczniowe w budowie dużych kontenerowców, to południowo koreańskie stocznie wskazywane są, jako przyszłe miejsce budowy tych mega kontenerowców.
