Niemiecki armator Conti Reederei skorzysta z opcji do podpisanego w marcu tego roku kontraktu na budowę czterech masowców 63,800 dwt każdy, dodając do nich kolejnych osiem bliźniaczych jednostek.
Będą to przyjazne środowisku oraz oszczędne masowce supramax zbudowane według projektu Dolphin 64 opracowanego przez Shanghai Merchant Ship Design Institute we współpracy z Wärtsilä oraz klasyfikatorem Det Norske Veritas (DNV).
Pierwsze cztery statki stocznia Jiangsu Hantong Shipbuilding & Heavy Industry przekaże do armatora już w drugiej połowie 2015 roku. Kolejnych osiem wejdzie do eksploatacji pomiędzy listopadem 2015 roku, a czerwcem 2016 roku.
Niestety tak jak przy pierwotnym zamówieniu i tym razem nie ujawniono wartości zakontraktowanych masowców.
Conti Reederei w ubiegłym roku zamówiło już 8 bliźniaczych do obecnie zamówionych masowców w tej samej stoczni. Te jednostki wejdą do eksploatacji na początku 2015 roku. Tak więc do połowy 2016 roku flota Conti Reederei zostanie zasilona aż 20 bliźniaczymi masowcami, zbudowanymi wg. projektu Dolphin 64.
