Maersk Line jest ostatnim spośród największych przewoźników kontenerowych, który ogłosił, że podniesie stawki frachtu na linii z Azji Wschodniej do Europy, z wyłączeniem kierunku do i z Japonii. Wzrosną one od 1 maja o 550 USD za TEU.
Jest to poziom niższy niż planuje ustalić od 8 maja Hapag-Lloyd (525 USD/TEU, także z wyłączeniem Japonii), informuje Lloydsloadinglis.
Natomiast Hanjin od 1 maja podwyższa stawki frachtu na linii Daleki Wschód - subkontynent indyjski - Bliski Wschód - Europa Zachodnia o 600 USD/TEU.
Jak donoszą brokerzy, także inni armatorzy szykują się do podwyżek, także w maju, a wśród nich wymienia się Evergreen, K Line i OOCL.
Tymczasem Shanghai Containerised Freight Index w ciągu minionego tygodnia wzrósł dla przewozów na linii Szanghaj - Europa Północna o 86 dolarów/TEU i wynosił 1156 USD/TEU, a na Morze Śródziemne spadł o 84 dolarów - do 1263 USD/ TUE. Są to niższe stawki, niż rok temu, kiedy na linii Szanghaj - Europa Północna wynosiły 1244 USD/TUE.
[link usunięty]
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.