Żegluga

W zeszłym roku armator Maersk Line zmodernizował niemal połowę swoich kontenerowców. 137 kontenerowców zyskało nową gruszkę dziobową, ulepszono także nadbudówki lub dokonywano modernizacji w maszynowniach. Łącznie już 200 z 250 kontenerowców, które posiada Maersk, zostało zmodernizowanych.

Modernizacja statków przeprowadzana jest przede wszystkim z myślą o ograniczeniu zużycia paliwa, które jest głównym składnikiem kosztów armatora.

Maersk ocenia, że modernizacja jednego statku kosztuje od 5 do 10 mln USD i zwraca się w ciągu 1-2 lat. W związku z tym modernizacje będą prowadzone także na czarterowanych jednostkach, którym do końca czarteru pozostało nie mniej niż 3-4 lata, bo jest to opłacalne.
 

+1 zdjęcie
Tylko dlaczego zdjęcie artykułu o kontenerowcach Maerska jest zilustrowane zdjęciem kontenerowca marokańskiego armatora, jedynie czarterującemu statek Maerskowi? Do tego przebudowy odbywały się w dwie strony, bo z niektórych jednostek (szybkie kontenerowce Maersk B, ze stoczni w Stralsundzie) straciły gruszki i dostały zwykłe dziobnice, z jednoczesną redukcję prędkości.
10 kwiecień 2014 : 17:55 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9968 4.0776
EUR 4.2794 4.3658
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.9969 5.0979

Newsletter