Zaledwie kilka dni po referendum na Krymie dotyczącym włączenia terytorium do Federacji Rosyjskiej, Parlament Krymu uchwalił ustawę umożliwiającą wywłaszczenie portów należących poprzednio do Ministerstwa Infrastruktury Ukrainy.
Wywłaszczenie dotyczy następujących przedsiębiorstw: Przeprawa Promowa Kercz, Port Handlowy w Kercz, Port Rybny w Kercz, Port handlowy w Feodosii, Port Handlowy w Jałcie, Port Handlowy w Sewastopolu, Port Rybny w Sewastopolu, Port Handlowy w Yevpatoryji. Niewątpliwe ma to bezpośrednie konsekwencje dotyczące niektórych ukraińskich operatorów promowych. Powyższe porty stanowiły 15% wszystkich przewozów promowych Ukrainy, natomiast dotychczasowy ruch tranzytowy dla Rosji szacowany jest na 39% we wszystkich portach Krymu.
Operatorzy ukraińscy, którzy przed aneksją Krymu do Rosji obsługiwali połączenia z przyjętych portów muszą przenieść się do portów ukraińskich np. do Ilichevska czy też Odessy. Jednym z wiodących operatorów, obsługujących połączenia do Turcji i Gruzji jest UkrFerry.
PromySkat