Od nowego roku na trasie ze Świnoujścia do szwedzkiego Trelleborga będzie pływać niemiecki prom. Armator TT-Line wprowadzi na trasę jednostkę Niels Dacke.
TT-Line jest pierwszym zagranicznym przewoźnikiem, który wchodzi na linię promową ze Świnoujścia do Szwecji.
Niels Dacke to średniej wielkości ropax, czyli statek do przewozu głównie samochodów ciężarowych i w mniejszym stopniu pasażerów. Ma kursować sześć razy w tygodniu.
Jego załogę na początku będą tworzyć pracownicy z Niemiec. Później zastąpią ich Polacy. Armator ma już swoje biura w Terminalu Promowym w Świnoujściu.
W tym roku przewozy ciężarówek promami przez Bałtyk wzrosły o ok. 7 procent. To gwarantuje, że nowa jednostka będzie miała klientów.
Konkurencji obawiają się polscy armatorzy: Euroafrica, PŻB i PŻM, których promy dotychczas miały wyłączność. W terminalu w Świnoujściu poinformowano nas, że dziś połączenie do Szwecji obsługuje dziewięć promów, a dziesiąty może zabrać tylko 10 procent rynku.
***
Pierwszy rejs rozpocznie się w Trelleborgu o godzinie 23.30 - 7 stycznia 2014 r. Pierwsze odejście promu ze Świnoujścia będzie kolejnego dnia o godzinie 14.30. System rezerwacji biletów w wersji on-line już działa. - przyp. red. PM
PortalMorski.pl jako pierwszy w mediach informował o spodziewanym rozpoczęciu zawinięć promów TT-Line do Świnoujścia już w grudniu 2012 r.: Nowy operator promowy na polskim rynku?
Szlak mnie trafia jak coś takiego czytam. Teraz gdy już ogólnie Polska pokazała z siebie pajaca czas na nas, rodaków.!! Nie dajmy się jakiemuś germanowi! On ma gdzie pływać ma Rostock, Travemunde niech się zainteresuje Sassnitz i po raz kolejny zawojuje z Stena Line. Dlaczego to nasi dają się ? Dlatego niech nasi rodacy wybierają dalej polskie firmy! Takie jak Unity Line czy Polferries.! Nie dajmy zginąć PZB i nabawić się strat UL!!, ponieważ jeszcze kiedyś tego pożałujemy. Kiedy będziemy wybierać UL to zakupią super nowoczesne jednostki i wkrótce do Świnoujścia przyjdzie super nowa nowoczesność! jakiej nie znamy! A wybierając TT dalej będziemy pływać jednostkami mającymi po 20 - 30 lat. bo raczej TT nie da swojego kapitału na polską linię. Decyzja należy do nas, tylko należy podjąć dobra! co dla Polski jest nieznane!
Nils Dacke będzie największym promem pływającym z Polski - nie liczę tutaj Finnlinesa, a jedynie PŻB,UL,SL.
To wszystko co się dzieje, to kwestia polityki żeglugowej. Fajnie, że UL będzie budowało, super jakby ministerstwo i PŻB poszło do głowy i jakoś ułożyło się z UL.
To że TT nie kupi PŻB, to raczej pewne, no bo po co?
Szwedzi pracują na tym promie do końca roku, od Nowego Roku będzie tam już pełno naszych. Miejsca pracy się nie liczą, bo podatki płacone przez TT będą w Germanii, a nie w Polsce. Zresztą są to miejsca pracy dla marynarzy, a Ci i tak sobie znajdą gdzieś pracę....
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.