Żegluga

Od nowego roku na trasie ze Świnoujścia do szwedzkiego Trelleborga będzie pływać niemiecki prom. Armator TT-Line wprowadzi na trasę jednostkę Niels Dacke.

TT-Line jest pierwszym zagranicznym przewoźnikiem, który wchodzi na linię promową ze Świnoujścia do Szwecji.

Niels Dacke to średniej wielkości ropax, czyli statek do przewozu głównie samochodów ciężarowych i w mniejszym stopniu pasażerów. Ma kursować sześć razy w tygodniu.

Jego załogę na początku będą tworzyć pracownicy z Niemiec. Później zastąpią ich Polacy. Armator ma już swoje biura w Terminalu Promowym w Świnoujściu.

W tym roku przewozy ciężarówek promami przez Bałtyk wzrosły o ok. 7 procent. To gwarantuje, że nowa jednostka będzie miała klientów.

Konkurencji obawiają się polscy armatorzy: Euroafrica, PŻB i PŻM, których promy dotychczas miały wyłączność. W terminalu w Świnoujściu poinformowano nas, że dziś połączenie do Szwecji obsługuje dziewięć promów, a dziesiąty może zabrać tylko 10 procent rynku.

***

Pierwszy rejs rozpocznie się w Trelleborgu o godzinie 23.30 - 7 stycznia 2014 r. Pierwsze odejście promu ze Świnoujścia będzie kolejnego dnia o godzinie 14.30. System rezerwacji biletów w wersji on-line już działa. - przyp. red. PM

PortalMorski.pl jako pierwszy w mediach informował o spodziewanym rozpoczęciu zawinięć promów TT-Line do Świnoujścia już w grudniu 2012 r.: Nowy operator promowy na polskim rynku?

+3 Nie jest pierwszy
TT - Line nie jest pierwszym zagranicznym przewoźnikiem na linii Świnoujście - Szwecja. Przecież jeszcze całkiem niedawno linię Świnoujście - Ystad obsługiwał DFDS korzystając z czarterowanego od PŻB promu Wawel!
16 grudzień 2013 : 11:51 Guest | Zgłoś
+3 W naszych rękach!
8 Stycznia w Świnoujściu utwierdzi się głupota Polski! Obcy armator wejdzie do naszego polskiego portu!!! związki zawodowe!! śpicie!!?? Naszych mieć głęboko tam, gdzie słońce nie dochodzi a otwierać drogi przed obcymi. Daleko zajdziecie.

Szlak mnie trafia jak coś takiego czytam. Teraz gdy już ogólnie Polska pokazała z siebie pajaca czas na nas, rodaków.!! Nie dajmy się jakiemuś germanowi! On ma gdzie pływać ma Rostock, Travemunde niech się zainteresuje Sassnitz i po raz kolejny zawojuje z Stena Line. Dlaczego to nasi dają się ? Dlatego niech nasi rodacy wybierają dalej polskie firmy! Takie jak Unity Line czy Polferries.! Nie dajmy zginąć PZB i nabawić się strat UL!!, ponieważ jeszcze kiedyś tego pożałujemy. Kiedy będziemy wybierać UL to zakupią super nowoczesne jednostki i wkrótce do Świnoujścia przyjdzie super nowa nowoczesność! jakiej nie znamy! A wybierając TT dalej będziemy pływać jednostkami mającymi po 20 - 30 lat. bo raczej TT nie da swojego kapitału na polską linię. Decyzja należy do nas, tylko należy podjąć dobra! co dla Polski jest nieznane!
16 grudzień 2013 : 13:14 Guest | Zgłoś
+3 Do Bartka8
Człowieku szaleju się najadłeś. Poszukaj w internecie ile lat mają promy UL.... Takie same starocie jak wszędzie...
16 grudzień 2013 : 16:04 Guest | Zgłoś
+1 no nwm..
Ja mówiłem o nówkach które wybuduje -_-. Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
16 grudzień 2013 : 16:32 Guest | Zgłoś
+1 Do Bartka8
Tak już lecą i budują nówki...... Prześledź skąd są pozyskiwane statki..... Większość z drugiej ręki.... Nówka to był Śniadecki ..... ale w 1988 roku....
16 grudzień 2013 : 17:27 Guest | Zgłoś
+2 Polonia
Nówka to była Polonia, w 1995!
16 grudzień 2013 : 17:41 Guest | Zgłoś
+1 POLONIA TEZ BYŁA NÓWKĄ
Cytuję Popaj:
Tak już lecą i budują nówki...... Prześledź skąd są pozyskiwane statki..... Większość z drugiej ręki.... Nówka to był Śniadecki ..... ale w 1988 roku....
POLONIA TEZ BYŁA NÓWKĄ W 1995!!
17 grudzień 2013 : 10:42 Guest | Zgłoś
0 Do Bartka8
To Ty czytaj ze zrozumieniem....... Najpierw będą Niemcy jako załoga.... później maja ich zastąpić Polacy..... Zawsze to jakieś nowe miejsca pracy.... a że pewnie garbaci tam będą .... No cóż to specyfika polskiej rzeczywistości...
16 grudzień 2013 : 17:34 Guest | Zgłoś
+1 wicie, rozumicie?
to niech polskie linie przekonają pasażerów swoją lepszą ofertą i nie będzie się o co martwić, wreszcie będą mieć jakąś motywację
16 grudzień 2013 : 17:50 Guest | Zgłoś
+1 nie
ja mówiłem tutaj o Piaście i Patrii a nie o jakiejś histori jaki statek był nówka dla UL..
16 grudzień 2013 : 17:51 Guest | Zgłoś
+2 bzdura
Statkii nikogo nie interesują! Jak wstawisz prom - 35 letni, który będzie woził za darmo, a obok luksusowy, który będzie miał rynkowe ceny, to wiadomo, który będzie pełen. Pasażerowie i osobówki się tutaj nie liczą, liczy się tylko przewóz sam. ciężarowych!

Nils Dacke będzie największym promem pływającym z Polski - nie liczę tutaj Finnlinesa, a jedynie PŻB,UL,SL.

To wszystko co się dzieje, to kwestia polityki żeglugowej. Fajnie, że UL będzie budowało, super jakby ministerstwo i PŻB poszło do głowy i jakoś ułożyło się z UL.

To że TT nie kupi PŻB, to raczej pewne, no bo po co?

Szwedzi pracują na tym promie do końca roku, od Nowego Roku będzie tam już pełno naszych. Miejsca pracy się nie liczą, bo podatki płacone przez TT będą w Germanii, a nie w Polsce. Zresztą są to miejsca pracy dla marynarzy, a Ci i tak sobie znajdą gdzieś pracę....
16 grudzień 2013 : 21:32 Guest | Zgłoś
0 km
jasne,ze po co.Przecioez chcieli zobacvzyc czy to sie oplaca,jakie sa koszty,ile top kosztuje,ile mozna z tego miec,skarbnica wiedzy !!! Chyba nikt nie chce pzb
17 grudzień 2013 : 10:44 Guest | Zgłoś
+2 Super Reklama TT Line
Świetn reklama dla Rekrutujących załogę dla TT agencji - Skoro taka mocna - bo już kilka artykułów o TT to znaczy że tak różowo nie jest - więc do wszystkich chetnych negocjujcie bo możecie a nie łykajcie pierwsze propozycje - A do tych beczących z pretensjami do TT - tylko Koziołek Matołek by nie wszedł na tą linię - a pretensje to należy miećdo Rządu że sam wpuścił lisa do Kurnika - TT pod pozorem udziału w przetargu na PŻB- za jakieś miedziaki jak nie za darmo dostało ocenę potencjału linii, kontakty - czytaj dostep do dokumentacji handlowej PZB - potem podkupiło Szfową Marketingu ( bo możn było - zero pretensji do tej osoby - bo nikt nie zapisał w kontrakcie zakazu konkurencji) Więc drodzy Państwo zacznijmy wszelkimi sposobami dusić Polityków do zmiany sposobu działania bo nie długo "Polak nowe przysłowie sobie kupi że i przed szkodą i po szkodzie ......" Pozdrawiam wszystkich a naszym armatorom życze trafnych decyzji i zachowania 95 - 96 procent rynku jak nie więcej.
16 grudzień 2013 : 23:38 Guest | Zgłoś
0 Sami Swoi
Jak to w polskiej rzeczywistości bywa do TT line idą ludzie po układach. Można by tu nazwiskami polecieć kto od kogo ale jaki to ma sens... taka rzeczywistość a że zarobki wyższe o 20-40% niż w UL czy PŻB to kto mógł wykorzystał znajomości.
28 grudzień 2013 : 18:30 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter