Dziś w nocy o godzinie 2.30 wybuchł pożar na statku ro-ro Corona Seaways czarterowanym przez armatora DFDS. W momencie zdarzenia statek znajdował się u wybrzeża duńskiej wyspy Zeladia.
Jednostka obsługuje połączenie Kopenhaga - Federicia - Klaipeda. Na duńskich wodach terytorialnych został uruchomiony alarm pożarowy. Na głównym pokładzie ładunkowym zauważono dym, który wydobywał się z jednej z załadowanych naczep. Członkowie załogi ugasili ogień samodzielnie przy pomocy systemu spryskiwaczy, jednak kapitan statku w celu upewnienia się, że pożar został dokładnie ugaszony, poprosił VTS o skierowanie jednostki do najbliższego portu. Znajdująca się w cieśninie Oresund Corona Seaways została skierowana do portu w Helsinborgu (Szwecja), gdzie dotarła około godziny 6 rano. Do portu wezwano ekipy ratownicze zaopatrzone w specjalistyczny sprzęt gaśniczy, które natychmiast rozpoczęły dogaszanie pożaru. Bliższy port w duńskim Helsingorze, choć posiada rampy ro-ro, to jednak nie jest przystosowany do obsługi tak dużych statków, jak Corona Seaways.
Na pokładzie promu znajdują się także ładunki niebezpieczne, jednak nie są one w rejonie objętym pożarem.
Obecnie nie ma jeszcze dokładnych informacji o uszkodzeniach na pokładzie.
Nikt z 19 osobowej załogi czy 10 osobowej grupy pasażerów nie doznał obrażeń.
Corona Seaways została wybudowany w 2008 roku w chińskiej stoczni Jinling dla szwedzkiego armatora EE Shipping i od momentu budowy znajduje się w 10 letnim czarterze DFDS.
Specyfikacja:
Year built: 2008
Class: LR+100A1 roro
Call Sign: 2AGT5
IMO: 935.7597
LOA: 187.00 metres
Beam: 26.50 metres
Draft (max): 6.80 metres
DWT: 11.235 metric tonnes
GT: 24,609
NT: 7,682
Speed: 20.0 knots
Main Engines:MAN B&W
Bow Thrusters: 2 x 1.200 kW
Lane Metres: 3,332 lane metres
Number of Decks: 4 decks
Passengers: 12 persons
Berths: 12 berths
Opracowano na podstawie PromySkat
