Rok 2013 jest kolejnym, dobrym sezonem dla wycieczkowców odwiedzających Kopenhagę. Liczba zawinięć wyniosła 346, a liczba pasażerów przekroczyła 800 tysięcy.
Dla wycieczkowców Kopenhaga stała się jednym z najpopularniejszych celów w Europie. Prawie połowa zawinięć to wycieczkowce, która obrały sobie Kopenhagę jako główny port, w którym rozpoczynają i kończą swoje rejsy.
Nie lada ułatwieniem jest fakt, że Kopenhaga działa wraz ze szwedzkim Malmoe jako dwuport - Copenhagen Malmoe Port. W obecnym sezonie do Malmoe, które ma dużo niższe opłaty portowe, przeniósł się hiszpański armator Pulmantur. To trzecie co do wielkości miasto w Szwecji stało się bazą wypadową dla jego statku - Empress, który podczas 10 rejsów przewiózł ok. 36 000 pasażerów.
Głównym atutem wskazywanym przez władze Copenhagen Malmoe Port jest bardzo dobra lokalizacja portów, które znajdują się u wrót Bałtyku, a także są portami wypadowymi dla rejsów ukierunkowanych na fiordy norweskie. Nie bez znaczenia jest także pozostała infrastruktura transportowa, np. przeprawa mostowa Oresund, umożliwiająca szybki transport turystów z/do Szwecji lub Danii, co także podnosi atrakcyjność Kopenhagi i Malmoe wśród turystów, jaki i linii wycieczkowych.
Dla obydwu portów kluczową rolę odgrywają także usytuowane nieopodal lotniska: port lotniczy Kopenhaga-Kastrup, będący największym lotniskiem w Skandynawii, a także port lotniczy Malmö-Sturup, który oferuje niższe opłaty lotniskowe.
W 2014 roku Copenhagen Malmoe Port odda do użytku nowoczesne budynki przeznaczone do obsługi ruchu z wycieczkowców w Kopenhadze, a także nowe nabrzeże, co umożliwi obsługę do 500 zawinięć statków w ciągu roku.
JB