Jak podała duńska prasa branżowa pomimo faktu, że nie podpisano jeszcze ostatecznego kontraktu pomiędzy Scandlines a stocznią STX Finland, ogłoszone już zostało, że nowe promy do obsługi linii Gedser-Rostock (Dania – Niemcy) zostaną wybudowane do letniego sezonu w 2015 roku.
Władze Scandlines zapowiadają, że podpisanie kontraktu jest już bardzo bliskie, finalnie promy zostaną zbudowane i przekazane armatorowi na wiosnę 2015 tak, aby mogły rozpocząć regularną żeglugę na początku wakacji.
Dwa bliźniacze promy o których mowa będą promami o napędzie LNG, każdy z nich na dwóch pokładach ładunkowych pomieści 72 TIRy lub 382 samochody osobowe. Obecnie eksploatowane jednostki posiadają o połowę mniejsze zdolności przewozowe.
Promy będą miały wymiary, w tym maksymalne zanurzenie takie, aby mogły w razie konieczności także obsługiwać drugie połączenie armatora z Puttgarden do Rodby.