Żegluga

Gdyńska firma Alumilex zbudowała prototyp tramwaju wodnego. Katamaran zwodowano w Marinie Gdynia, przeszedł już wszystkie testy morskie, a teraz poddawany jest ostatnim pracom kosmetycznym.

Tramwaj Wodny TW15M może zabrać na pokład maksymalnie 56 pasażerów. Obsługuje go dwuosobowa załoga. Blisko piętnastometrowa jednostka przeznaczona jest do żeglugi śródlądowej. – Statek ma dwa kadłuby wykonane ze stopów aluminium, które odporne są na korozję morską, mimo że tramwaj pływał będzie głównie po jeziorach i rzekach. Dwa silniki diesla pozwalają mu rozwinąć maksymalną prędkość 16 km/h. Statek spełnia wszystkie obowiązujące normy, łącznie z najnowszymi regulacjami wynikającymi z dyrektyw unijnych – mówi Sławomir Giełdzik, dyrektor techniczny Alumilexu. Tramwaj zbudowano według projektu właściciela firmy Andrzeja Sikorskiego. 20 lipca został ochrzczony – nadano mu imię Kinga. Koszt budowy nowego tramwaju na zamówienie to 1,3 mln zł, a czas realizacji ma nie przekraczać 6 miesięcy. Kingę, której portem macierzystym jest Gdynia, można oglądać w Basenie Prezydenta co najmniej do końca tygodnia (4 sierpnia 2013). Cumuje obok Sea Towers.

 

1 1 1 1

Źródło: