W dniu wczorajszym tj. 25.07.2013 operator żeglugowy Seago Line uruchomił nowe połączenie dowozowe z BCT – Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni.
Połączenie Gdynia – Hamburg – Gdynia będzie obsługiwane we współpracy z Team Lines i dedykowane jest dla dowozowej obsługi serwisu Seago Levant Sea łączącego Europę z portami bliskowschodnimi. Pozwoli ono na znaczne skrócenie czasu przewozu kontenerów pomiędzy terminalem BCT w Gdyni a portami w Aleksandrii, Port Said, Bejrucie , Lattakii i Mersin. Dodatkowo, zredukuje ilość portów przeładunkowych na wyżej wymienionych trasach z dotychczasowych dwóch (Aarhus i Hamburg) do tylko jednego - Hamburga. Zawinięcia do Gdyni przewidywane są w rozkładzie cotygodniowym we czwartki.
Seago Line zaledwie kilka dni temu ogłosiło także, że od października 2013, wraz z początkiem sezonu importu cytrusów z Maroko, serwis Atlantic Sea ( Europa - Maroko) po raz pierwszy w historii obejmie swoim zasięgiem port Gdańsk. Zmiana ta spowoduje, że Polska zyska bezpośrednie połączenie w eksporcie i imporcie do/z portów Agadir oraz Casablanca.
JB, REL
A czy ja coś powiedziałem o Team Lines? Chyba "Seago Line" nie wygląda jak "Team Lines", prawda? Niech sobie serwis TL POL 3 pływa tam ile chce. Robienie wielkiego halo, że może Seago Line od czasu do czasu wrzuci kontener lub dwa na statek TL jest grubą przesadą. To nie jest żadna nowa linia, która pojawi się w Gdyni. Zresztą Gdynia lubi takie newsy - choćby przypomnieć histeryczne reakcje o rzekomym wyjściu Aliansu G6 z Gdyni, który nigdy nie miał tam zawijać. Seago Line ma wielką siatkę do i z Gdańska, w tym oczywiście połączenia z Hamburgiem. Cały ten news o Gdyni i Seago Line jest wprowadzaniem ludzi w błąd.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.