Rozbudowa Kanału Panamskiego, projekt którego koszt oszacowano na 5,25 miliarda dolarów, jest w połowie gotowa. W chwili obecnej opóźnienie to około 6 miesięcy w planowanym na 8 lat przedsięwzięciu.
Pogłębianie kanałów nawigacyjnych jest gotowe, włączając w to wejścia do kanałów po obu stronach lądu. Natomiast pogłębienie Jeziora Gatun zaplanowano zakończyć jeszcze w tym roku. Budowa nowych śluz jest gotowa w 37 proc. Nowe systemy, zarówno po stronie Pacyfiku, jak i Atlantyku będą miały trzy komory oraz boczny system napełniania i opróżniania. Pojawią się także całkowicie nowe przegrody. - Szacujemy na podstawie prac, że będziemy mogli rozpocząć komercyjne przepływy w okolicy połowy 2015 roku - mówi Jorge Quijano. Powiedział on także, że projekt jest największym na tej drodze wodnej od oryginalnej budowy kanału w 1914 roku.
Postęp prac można zobaczyć na filmie opublikowanym w serwisie YouTube.