Żegluga

Rewitalizacja Wisły i wodnego transportu śródlądowego – to priorytety działań Związku Miast Nadwiślańskich na najbliższy rok.

We wtorek, 19 marca 2013 r. przedstawiciele ZMN spotkali się w toruńskim Urzędzie Miasta. Na spotkaniu przyjęto sprawozdania z działalności Związku w 2012 r., z gospodarowania finansami Związku i Komisji Rewizyjnej, a także program działania ZMN na rok 2013 i lata kolejne. – Związek Miast Nadwiślańskich jest największą i najważniejszą organizacją artykułującą interesy i potrzeby miast położonych nad Wisłą – zauważył prezes Sowiński. – Związek zrzesza 24 miasta zainteresowane przede wszystkim ożywieniem i właściwym wykorzystywaniem Wisły. Zdaniem prezesa Sowińskiego, wszystko wskazuje na konieczność odnowienia w Polsce gospodarki wodnej, doskonale prosperującej w wielu krajach Europy, a zdegradowanej w naszym kraju. Projekt Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 nie przewiduje rozwoju gospodarki wodnej. Jak wskazuje Związek, żegluga śródlądowa, energetyka wodna i turystyka wodna przedstawione są w dokumencie jako działania, które rzekomo zagrażają środowisku naturalnemu. Tymczasem wodny transport śródlądowy jest najtańszym i najbardziej ekologicznym środkiem transportu, którego korzyści związane z obniżeniem hałasu, zużyciem paliwa, wykorzystaniem energii, liczbą wypadków, zatruciem gleby czy wody, są o wiele większe niż te uzyskiwane w transporcie drogowym czy kolejowym. Ten rodzaj transportu poprawia jakość życia mieszkańców, przywraca ład przestrzenny, ożywia gospodarkę i odbudowuje więzi społeczne. – Mówimy dziś również o potrzebie powstania Kaskady Dolnej Wisły, czyli trzech stopni wodnych: jednego w województwie kujawsko-pomorskim i dwóch w województwie pomorskim – zaznaczył prezes Sowiński. – Dostarczyłyby one energii w ilości porównywalnej do mocy elektrowni atomowej. Ale optujemy również za przywróceniem do życia międzynarodowych dróg wodnych E-40 i E-70, czyli historycznych szlaków wodnych łączących Polskę z południem Europy oraz pięć województw Polski północnej i zachodniej, a w przeszłości Berlin z Królewcem – dodał. (...)

0 Nareszcie
Bardzo miło to czytać, że są ludzie którzy myślą logicznie o transporcie w Polsce i żegludze śródlądowej, ze wszystkiego pozostały zdewastowane porty, prawie zezłomowana kompletnie flota i dwa technika żeglugi śródlądowej walczące o przetrwanie w Nakle nad Notecią i Kędzierzynie-Koźlu...
25 marzec 2013 : 20:06 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0323 4.1137
EUR 4.2919 4.3787
CHF 4.4221 4.5115
GBP 5.0245 5.1261

Newsletter