Żegluga

Jak informuje portal Promy24.com, Eurotunnel bierze udział w przetargu na zarządzanie portami Calais oraz Boulogne. Oferta złożona jest w celu objęcia koncesji na świadczenie usług publicznych, na okres 50 lat. Nadaje ją Rada Regionalna Nord Pas-de-Calais, która jest właścicielem obu portów położonych nad kanałem La Manche.

Obecnie zarządzająca portami Izba Przemysłowo-Handlowa Cote d’Opale, również złożyła oficjalne zainteresowanie na dalsze zarządzanie portami. Nie jest wiadome natomiast, czy obaj kandydaci będą starali się o porty niezależnie, w tandemie, czy też z innymi partnerami biznesowymi. Przewiduje się, że Rada Regionalna wybierze operatora do końca bieżącego roku, a najpóźniej na początku 2014.

W marcu ubiegłego roku szef Eurotunnelu, Jacques Gounon, złożył propozycję Izbie Przemysłowo-Handlowej, która przewidywałaby Eurotunnel jako partnera mniejszościowego w nowym przetargu na uzyskanie koncesji. Stwierdził wtedy, że trzy struktury lokalne: port Boulogne, Calais oraz Eurotunnel, muszą mieć spójną politykę rozwoju.

Całkowite zarządzanie portami stanowiłoby jeszcze większą dywersyfikację dla grupy Eurotunnel. Przez ostatnich kilka lat Europorte, spółka zależna, wygrała kontrakty na zarządzanie, operowanie i utrzymywanie infrastruktury kolejowej, łączącej wiele francuskich portów z siecią krajową. Zalicza się do nich m.in. Paryż, Bordeaux, Strasbourg, Dunkierka czy Le Havre.

Nowy operator będzie sprawował nadzór nad projektem portu Calais 2015, pilotowanego przez Radę Regionalną, który ma na celu przyciągnięcie inwestycji na poziomie 400-500 milionów euro.

Najważniejszą z nich będzie stworzenie nowego, 130 hektarowego doku, który pozwoli na przyjmowanie statków nowej generacji. Pierwsza faza zawiera również budowę miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych i maszyn operujących w porcie. Przeznaczone jest na tą inwestycje 90 hektarów.

Czytaj więcej: Promy24.com

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter