Po wcześniejszym rekordowym transporcie wież wiatrowych z Chin na masowcu Port Maubert, w Gdyni pojawił się kolejny statek z dużą partią podobnego ładunku.
W niedzielę, 18 listopada br., port Gdynia opuścił masowiec Carl Oldendorff (o nośności 32 200 t, zbud. w 2002 w Japonii) po wyładowaniu w BCT kolejnej dużej partii elementów wież turbin wiatrowych z Chin, załadowanej w porcie Jiangyin.
Czytaj także: Rekordowy ładunek elementów farm wiatrowych
Tym razem masowiec (co raczej rzadkie u nas, bo elementy wież i turbin wiatrowych pojawiających się w naszych portach transportują zazwyczaj statki wielozadaniowe lub ciężarowce konwencjonalne) przywiózł i rozładował od 15 listopada 90 sekcji (18 wież 100-metrowych wiatraków na farmę w okolicach Darłowa). Każdy segment charakteryzuje się masą od 40 do 60 ton, a łącznie statek przywiózł ok. 4700 ton tych elementów.
Jednostkę niemieckiego armatora Oldendorff Carriers GmbH z Lubeki rozładowano przy nab. Helskim Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego (BCT), a obsługę agencyjną masowca Carl Oldendorff zapewniła Balt-T Agency Sp. z o.o.
PBS
Zdjęcia: Balt-T Agency