Żegluga

Szwedzki armator, Swedish Orient Line (SOL), planuje wprowadzić nową jednostkę, która pływałaby na trasie Hanko - Rostock. Aktualnie dwa statki cztery razy w tygodniu odpływają z Hanko i płyną w kierunku Rostocku, jednak SOL chce zwiększyć częstotliwość wypływania na tę trasę.

CEO szwedzkiego armatora, Ragnar Johansson, nie zna jeszcze dokładnego terminu wprowadzenia nowej jednostki - "Nie mamy jeszcze nowego statku, jednak mamy możliwość błyskawicznego skorzystania z usług pewnej jednostki. Chcemy poczekać i obserwować sytuację na rynku".

Johansson wyjaśnił także, dlaczego trasa Hanko - Rostok została kupiona przez SOL od Scandlines późnym latem tego roku. "Odległość między tymi portami jest najkrótszą możliwą trasą Finlandia-Niemcy. Gdy nowe regulacje dotyczące siarki wejdą w życie w 2015 roku, paliwo nie będzie mogło zawierać więcej niż 0,1 procent siarki. W rezultacie koszt paliwa może wzrosnąć nawet o 60 proc., dlatego też skracanie odległości było dla nas kluczowe."

Czytaj więcej: Det kan bli fler avgångar från Hangö till Rostock

1 1 1