Żegluga
Operator promowy Stena Line poinformował o planowym wyłączeniu statku Stena Vision. Jednostka przejdzie serwis w stoczni zaplanowany na dni 23.01-06.02.2012. W zastępstwie Stena Vision (wraz z jednostką bliźniaczą Vision - Stena Spirit) pływać będzie na linii Gdynia-Karlskrona ro-pax Stena Feronia, świeżo wyremontowany w Gdańskiej Stoczni "Remontowej" SA. Stena Feronia została zbudowana w 1997 roku, ma 186 m długości i rozwija prędkość 19 węzłów. Wcześniej prom pływał m.in. w barwach Norfolk Line jako Dublin Viking oraz w DFDS jako Dublin Seaways. Prom posiada linię ładunkową o długości 1940 m i mieści na pokładach 125 naczep lub około 100 pojazdów ciężarowych oraz 50 samochodów. Posiada 72 kabiny pasażerskie z miejscami dla 320 pasażerów. Stena Feronia przybyła do Gdyni, na nabrzeże postojowe, rano 21 stycznia, po krótkim pobycie przy nabrzeżu postojowym w porcie Gdańsk, po wyjściu ze stoczni. Pierwsze wyjście "zastępcy" z Gdyni zaplanowano na 22 stycznia wieczorem (Stena Feronia będzie pływała w rozkładzie Stena Spirit, a Stena Spirit wejdzie w rozkład Stena Vision). Unity Line poinformowała, że w dniach 22.01-05.02.2012 prom Skania będzie wyłączony z eksploatacji w związku z planowanym remontem. Ostatnie odejście eksploatacyjne promu przed wyłączeniem z serwisu zaplanowano na dzień 21 stycznia 2012 ze Świnoujścia o godz. 23:00. Powrót promu do eksploatacji powinien nastąpić 05.02.2011 (odejście ze Świnoujścia o godz. 23:00). Rozkład pozostałych przepraw Unity Line ze Świnoujścia w tym okresie pozostanie bez zmian. Skania spodziewana jest w Gdańskiej Stoczni "Remontowej" SA 23 stycznia. Remont zaplanowano w tym roku także dla jeszcze jednego promu Unity Line - ro-pax'a Gryf, ale najprawdopodobniej dopiero w okresie letnim. Natomiast prom pasażersko-samochodowo-kolejowy Polonia prawdopodobnie nie będzie odstawiony w tym roku na stocznię. Przegląd, remonty planowe i prawdopodobnie prace konserwacyjne przejdzie wkrótce także prom pasażersko-samochodowy Scandinavia należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (Polferries). Spodziewany jest on w gdańskiej "Remontowej" w lutym. Tymczasem inny prom PŻB - ro-pax Baltivia (zatrudniony normalnie na linii Gdańsk-Nynashamn), który ostatnio przeszedł remont w Gdańskiej Stoczni "Remontowej" SA, zastąpić ma prom Wawel na linii Świnoujście-Ystad.
Przybycie Wawela do stoczni w Gdyni zapowiedziano na 24 stycznia. Będzie on remontowany najprawdopodobniej przez stocznię Nauta. Jeszcze nie tak dawno, na przełomie roku 2011 i 2012 w Gdańska Stocznia "Remontowa" SA obsługiwała jednocześnie aż sześć (i to w większości sporych) promów pasażersko-samochodowuch, ro-pax'ów i towarowych pojazdowców renomowanych armatorów promowych i działających na rynku żeglugi ro-ro bliskiego zasięgu. Pod koniec grudnia ubiegłego roku Remontową SA opuścił wyremontowany prom ro-pax Finnlady, należący do fińskiej firmy żeglugowej Finnlines Plc (zatrudniony na linii łączącej Gdynię z Helsinkami i Rostockiem). Jednocześnie przypłynęły do niej cztery kolejne statki tego armatora - Finneagle, Finnpulp, Finnclipper i Europalink (ten ostatni również z "gdyńskiej" linii Finnlines), którego remont przeprowadzono w doku gdyńskiego oddziału GSR wynajętym od Energomontażu (mniejszy z dwóch suchych doków byłej Stoczni Gdynia). Poza fińskimi promami odnawiane były ostatnio w "Remontowej" także wspomniane już ro-pax'y Baltivia i Stena Feronia. Obecnie w "Remontowej" znajdują się dwa duże promy francuskiego operatora Brittany Ferries, które przybyły na planowe remonty i konserwację do bałtyckiej stoczni aż z Kanału Angielskiego - Mont St. Michel i Pont Aven. Galeria z promami szwedzkiego operatora dostępna jest w dziale Multimedia. <<KLIK>>{jathumbnail off}
1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter