Żegluga
Postępująca konsolidacja przewoźników kontenerowych na liniach łączących Europę z Azją jest faktem. Po niedawnej decyzji o połączeniu serwisów CMA CGM i MSC podobną decyzję ogłosili armatorzy operujący dotychczas w ramach New World Alliance i Grand Alliance, tworząc nowe porozumienie nazwane G6 Alliance.

Tworzy je sześciu armatorów: APL, Hyundai Merchant Marine i MOL tworzący wcześnie porozumienie New World oraz Hapag-Lloyd, NYK Line i Orient Overseas Container Line tworzący Grand Alliance.

G6 będzie wspólnie operowało flotą 90 kontenerowców o ładowności do 14 000 TEU obsługujących łącznie 40 portów.

Porozumienie ma na celu przeciwstawienie się rosnącej konkurencji ze strony Maersk Line i pozostałych, także konsolidujących się, armatorów na tym najważniejszym i najbardziej prestiżowym rynku.{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter