Postępująca konsolidacja przewoźników kontenerowych na liniach łączących Europę z Azją jest faktem. Po niedawnej decyzji o połączeniu serwisów CMA CGM i MSC podobną decyzję ogłosili armatorzy operujący dotychczas w ramach New World Alliance i Grand Alliance, tworząc nowe porozumienie nazwane G6 Alliance.
Tworzy je sześciu armatorów: APL, Hyundai Merchant Marine i MOL tworzący wcześnie porozumienie New World oraz Hapag-Lloyd, NYK Line i Orient Overseas Container Line tworzący Grand Alliance.
G6 będzie wspólnie operowało flotą 90 kontenerowców o ładowności do 14 000 TEU obsługujących łącznie 40 portów.
Porozumienie ma na celu przeciwstawienie się rosnącej konkurencji ze strony Maersk Line i pozostałych, także konsolidujących się, armatorów na tym najważniejszym i najbardziej prestiżowym rynku.{jathumbnail off}
Żegluga
G6 Alliance – nowe porozumienie w żegludze liniowej pomiędzy Europą a Azją
21 grudnia 2011 |
Źródło:
