Hamburg Süd ogłosił wprowadzenie wielu zmian w serwisach kontenerowych łączących porty północnej Europy i Morza Śródziemnego z portami obu Ameryk.
W serwisie EUROSAL loop 2 zostaną wprowadzone kontenerowce 3 500 TEU, zamiast obecnie obsługujących go jednostek 1 800 TEU. Hamburg Süd i Hapag-Lloyd wprowadzą do serwisu po trzy statki, a CMA CGM – dwa.
Bez zmian będzie funkcjonował serwis Eurosal loop 1 obsługiwany przez osiem panamaxów Hamburg Süd i Hapag-Lloyda, a obsługujący połączenie z Europy do portów zachodniego wybrzeża Ameryki Południowej.
Hamburg Süd podjął także decyzję do przystąpieniu, do obsługiwanego obecnie przez Hapag-Lloyda serwisu MCPS łączącego porty Morza Śródziemnego z zachodnim wybrzeżem Ameryki Północnej. Wspólny serwis będzie zatrudniał 10 kontenerowców 2 500 TEU, co umożliwi zwiększenie częstotliwości odejść z 11 dni do tygodnia.
Jednocześnie Hamburg Süd zrezygnuje z serwisu CAMS łączącego Morze Śródziemne z Karaibami. Natomiast serwis WAMS zostanie ograniczony do obsługi połączeń w relacji Karaiby – zachodnie wybrzeże Ameryki Północnej, pełniąc dodatkowo rola dowozową dla innych serwisów. Obsługiwany będzie przez cztery kontenerowce 1 750 TEU – trzy Hamburg Süd i jeden CCNI.{jathumbnail off}
Żegluga
Hamburg Süd wprowadza zmiany w połączeniach w Europy do obu Ameryk
21 grudnia 2011 |
Źródło:
