Żegluga
Hamburg Süd ogłosił wprowadzenie wielu zmian w serwisach kontenerowych łączących porty północnej Europy i Morza Śródziemnego z portami obu Ameryk.

W serwisie EUROSAL loop 2 zostaną wprowadzone kontenerowce 3 500 TEU, zamiast obecnie obsługujących go jednostek 1 800 TEU. Hamburg Süd i Hapag-Lloyd wprowadzą do serwisu po trzy statki, a CMA CGM – dwa.

Bez zmian będzie funkcjonował serwis Eurosal loop 1 obsługiwany przez osiem panamaxów Hamburg Süd i Hapag-Lloyda, a obsługujący połączenie z Europy do portów zachodniego wybrzeża Ameryki Południowej.

Hamburg Süd podjął także decyzję do przystąpieniu, do obsługiwanego obecnie przez Hapag-Lloyda serwisu MCPS łączącego porty Morza Śródziemnego z zachodnim wybrzeżem Ameryki Północnej. Wspólny serwis będzie zatrudniał 10 kontenerowców 2 500 TEU, co umożliwi zwiększenie częstotliwości odejść z 11 dni do tygodnia.

Jednocześnie Hamburg Süd zrezygnuje z serwisu CAMS łączącego Morze Śródziemne z Karaibami. Natomiast serwis WAMS zostanie ograniczony do obsługi połączeń w relacji Karaiby – zachodnie wybrzeże Ameryki Północnej, pełniąc dodatkowo rola dowozową dla innych serwisów. Obsługiwany będzie przez cztery kontenerowce 1 750 TEU – trzy Hamburg Süd i jeden CCNI.{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6916 3.7662
EUR 4.2384 4.324
CHF 4.5157 4.6069
GBP 5.0218 5.1232