Według analityków Macquarie Capital Securities szansą na poprawę rynku kontenerowego jest wyłączenie części floty z eksploatacji poprzez tzw. „cold layups”.
Oznacza to trwałe ostawienie statków „na sznurku” z pełnym wyłączeniem systemów statkowych, zakonserwowaniem układów i rezygnacją z zatrudniania załogi. Obecnie „na sznurku” stoi zaledwie 2,9% światowej floty kontenerowej, jednak większość tych statków stoi w tzw. „hot layup”, z załogą przebywająca na pokładzie, działającymi systemami itd. co umożliwia praktycznie natychmiastowy powrót statków do eksploatacji.
Według analityków dla poprawy kondycji rynku i znaczącego wzrostu stawek przewozowych niezbędne jest postawienie „na sznurku” co najmniej 15% obecnej floty kontenerowej.{jathumbnail off}
Żegluga
„Cold layups” szansą na poprawę na rynku kontenerowego
06 grudnia 2011 |
Źródło:
