Żegluga
Według analityków Macquarie Capital Securities szansą na poprawę rynku kontenerowego jest wyłączenie części floty z eksploatacji poprzez tzw. „cold layups”.

Oznacza to trwałe ostawienie statków „na sznurku” z pełnym wyłączeniem systemów statkowych, zakonserwowaniem układów i rezygnacją z zatrudniania załogi. Obecnie „na sznurku” stoi zaledwie 2,9% światowej floty kontenerowej, jednak większość tych statków stoi w tzw. „hot layup”, z załogą przebywająca na pokładzie, działającymi systemami itd. co umożliwia praktycznie natychmiastowy powrót statków do eksploatacji.

Według analityków dla poprawy kondycji rynku i znaczącego wzrostu stawek przewozowych niezbędne jest postawienie „na sznurku” co najmniej 15% obecnej floty kontenerowej.{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter