Już w piątek ruszy nowy serwis kontenerowy Gdańskiego Terminalu Kontenerowego. Tego dnia w Gdańsku zacumuje statek m/v "BF Victoria", należący do Team Lines. Serwis pod nazwą POL2 to cotygodniowe połączenie na trasie Hamburg - Szczecin - Gdańsk.
GTK prowadzi obecnie zarejestrowane regularne linie żeglugowe "Unifeeder", "Team Lines" i "CMA CGM". - Na Nabrzeżu Szczecińskim przyjmowane i załadowywane są kontenery krążące między Gdańskiem, a Rotterdamem, Imminngham, South Shields, Grangemouth, Hamburgiem, Bremerhaven, Kaliningradem, Kotką oraz - oczywiście - Gdynią i Szczecinem - informuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Terminal, mogący rocznie obsłużyć 90-100 tys. TEU, w latach kryzysu nieźle sobie radzi. W trudnym roku 2010 wykorzystał swe możliwości w 60 procentach. Rok bieżący zapowiada się dla GTK nieco słabiej - do połowy listopada udało się przeładować niecałe 40 tys. TEU.
Gdański Terminal Kontenerowy (GTK) rozpoczął działalność we wrześniu 1998 r. na Nabrzeżu Szczecińskim. Terminal jest przystosowany do obsługi statków o nośności do 20 tys. DWT. Jest on wyposażony w jedną nabrzeżową suwnicę kontenerową, dwie suwnice placowe, dwa dźwigi nabrzeżowe, samojezdny dźwig nabrzeżowy o udźwigu 100 ton, wóz podsiębierny i dwa wozy typu reachstacker. Obecnie terminal obsługuje kontenery ponad 39 armatorów, takich jak: Evergreen, Hanjin, APL, COSCO, IRISL, CMA-CGM, NYK, K-Line, OOCL, CSCL, MOL, Hyundai, ZIM, Hapag Lloyd, CSAV, Hamburg Sud, UASC, MISC, EUCON i inne.{jathumbnail off}
Żegluga
Z Gdańska do Hamburga. Nowy serwis w Gdańskim Terminalu Kontenerowym
23 listopada 2011 |
Źródło:
