Spółka ta została utworzona w roku 1951, jako Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Maklerów Okrętowych z siedzibą w Tianjinie, w 1962 roku przeniesioną do Szanghaju. Jej przedstawicielstwo znajduje się w Gdyni. Umowa o powołaniu wspólnej firmy armatorskiej zawarły rządy Polski i Chin. Chipolbrok jest najdłużej działającym armatorem morskim i pierwszym, z udziałem kapitału zagranicznego, w powojennych Chinach.
Początkowo statki Chipolbroku przewoziły towary pomiędzy portami chińskimi a polskimi. W latach 90. zmiany gospodarcze w Polsce i Chinach spowodowały, że spółkę dostosowano do funkcjonowania w warunkach wolnorynkowych. Obecnie dysponuje ona flotą 23 wielozadaniowych statków drobnicowych, mogących transportować kontenery, ładunki ciężkie i inne towary. W stoczniach chińskich budowane są kolejne nowoczesne drobnicowce. Statki Chipolbroku pływają na trasach wiodących z Europy na Daleki Wschód, przez Morze Śródziemne i Pacyfik, do portów amerykańskich.

Foto: Chipolbrok{jathumbnail off}
