Żegluga
Polska Żegluga Morska, największy polski armator i jeden z największych żeglugowych firm świata obchodzi właśnie 60-lecie.

Doskonale funkcjonująca firma nie ma przed sobą jasnej przyszłości. Rząd forsuje projekt komercjalizacji firm państwowych, czyli przekształcania przedsiębiorstw w jednoosobowe spółki skarbu państwa. To może być początek prywatyzacji firmy.

Załoga i przedstawiciele przedsiębiorstwa PŻM obawiają się upolitycznienia zakładu. Niestety, poprawka posła Arkadiusza Litwińskiego do projektu ustawy o wyłączeniu spółki w podkomisji Skarbu Państwa, została właśnie odrzucona.

Przedstawiciele sejmowej Komisji Skarbu zapowiadają, że głosowanie będzie wyglądać podobnie jak w podkomisji. Jedyną szansą wyłączenia PŻM z komercjalizacji, jest poprawka do projektu ustawy podczas głosowania w Sejmie. Projekt ma być głosowany w lutym.

Przedstawiciele PŻM, Rady Pracowniczej i sami pracownicy chcą, by firma działała w obecnym kształcie.
Świetnie prosperuje. Znajduje się w pierwszej dziesiątce globu. Grupa PŻM ze spółkami zależnymi zatrudnia około 3 tys. osób. Dysponuje flotą 75 statków, jest operatorem żeglugi promowej. A jej jednostki w sumie dysponują tonażem 2,5 mln DWT.

Przed rokiem statki szczecińskiego armatora przewiozły ponad 21,5 mln ton ładunków wypracowując 105 mln zł zysku.

- Miejsce firmy w narodowej i światowej gospodarce to zasługa ludzi, którzy tworzyli i tworzą przedsiębiorstwo przez 6 dekad - mówił na uroczystej Akademii z okazji jubileuszu PŻM, dyrektor Paweł Szynkaruk podkreślił.

- Nie zepsujmy tego - dodał prezydent Szczecina Piotr Krzystek kierując te słowa do decydentów, rządu.

- Nie ma chyba w Szczecinie rodziny, która w jakiś sposób nie była czy nie jest powiązana z firmą - podkreślił.


Piotr Jasina{jathumbnail off}
1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter