Żegluga
Szczeciński armator Baltramp nabył w końcu 2010 roku kolejny statek – mały drobnicowiec, który po trwającym obecnie w Szczecinie remoncie otrzyma nazwę Olza. Podobnie jak wszystkie statki eksploatowane przez tego armatora, Olza będzie pływała pod polską banderą, ze Szczecinem jako portem macierzystym.

Założony kilkanaście lat temu Baltramp jest jednym z najdłużej działających polskich, prywatnych armatorów, zdecydowanie wyróżniający się spośród innych tym, że wszystkie statki tego armatora zawsze podnosiły wyłącznie polską banderę. Obecnie Baltramp eksploatuje pięć, podobnej wielkości uniwersalnych drobnicowców: Drawa, Osa, Raba, Poprad i Olza. Jeszcze rok temu statków tych było sześć, jednak w pierwszej połowie 2010 roku Baltramp sprzedał tureckiemu armatorowi statki Ina i Rega.

Olza została zbudowana w 1990 roku w niemieckiej stoczni Detlef Hegemann Rolandwerft jako Christopher, który następnie od 2005 roku pływał pod nazwą Fairdeal, a od 2009 jako Sun Leader. Od grudnia statek cumuje w Szczecinie gdzie przechodzi remont i adaptację do potrzeb armatora.

Dane statku Olza:
IMO: 8919843
Długość (LOA): 84,9 m
Szerokość: 12,8 m
Nośność: 2752 tony
Tonaż brutto: 2292
Napęd – silnik Deutz o mocy 1330 kW
Prędkość: 11 w


Drawa Baltrampu - jak zawsze u tego armatora - biało-czerwona na maszcie, a Szczecin portem macierzystym. Foto: AW/PortalMorski
{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter