Założony kilkanaście lat temu Baltramp jest jednym z najdłużej działających polskich, prywatnych armatorów, zdecydowanie wyróżniający się spośród innych tym, że wszystkie statki tego armatora zawsze podnosiły wyłącznie polską banderę. Obecnie Baltramp eksploatuje pięć, podobnej wielkości uniwersalnych drobnicowców: Drawa, Osa, Raba, Poprad i Olza. Jeszcze rok temu statków tych było sześć, jednak w pierwszej połowie 2010 roku Baltramp sprzedał tureckiemu armatorowi statki Ina i Rega.
Olza została zbudowana w 1990 roku w niemieckiej stoczni Detlef Hegemann Rolandwerft jako Christopher, który następnie od 2005 roku pływał pod nazwą Fairdeal, a od 2009 jako Sun Leader. Od grudnia statek cumuje w Szczecinie gdzie przechodzi remont i adaptację do potrzeb armatora.
Dane statku Olza:
IMO: 8919843
Długość (LOA): 84,9 m
Szerokość: 12,8 m
Nośność: 2752 tony
Tonaż brutto: 2292
Napęd – silnik Deutz o mocy 1330 kW
Prędkość: 11 w

Drawa Baltrampu - jak zawsze u tego armatora - biało-czerwona na maszcie, a Szczecin portem macierzystym. Foto: AW/PortalMorski
{jathumbnail off}
