Ciągle jeszcze budowana stocznia jest wspólnym przedsięwzięciem singapurskiej grupy stoczniowej Keppel Offshore & Marine i katarskiego armatora Qatar Gas Transport Company (Nakilat). Budowa stoczni rozpoczęła się w roku 2007, będzie ona dysponowała dwoma suchymi dokami o wymiarach 400 x 80m i 360 x 66m, dokiem pływającym o udźwigu 20 tys. ton, oraz nabrzeżami remontowymi o łącznej długości 2 400 metrów. Stocznia będzie obsługiwała flotę gazowców Qatar Gas, a także wykonywała prace na rzecz innych armatorów. W trakcie otwarcie stoczni ogłoszono podpisanie trzyletniego porozumienia w sprawie obsługi statków Shell International Trading and Shipping Company, oraz listów intencyjnych na obsługę jednostek należących do Gulf Drilling International, Mitsui OSK Lines, NYK Lines, K-Line, Idemitsu Tankers, Iino Lines i MARCAS. Stocznia powstaje w strefie przemysłowej określanej jako Nakilat Shipyard, będąc 1 i 2 etapem jej budowy, jednym z kolejnych etapów jest budowa zakładu będącego wspólnym przedsięwzięciem Nakilat i holenderskiego Damena – będzie to stocznia produkcyjna, budująca zaawansowane technicznie statki o długości do 120 metrów.
{jathumbnail off}
