Żegluga
Japońska grupa stoczniowa Mitsui Engineering & Shipbuilding zaprezentowała projekt masowca nowej generacji, o obniżonej o 30% emisji CO2.

Projekt nazwany neo Supramax 66BC zakłada budowę masowca o nośności 66 000 ton, będącego rozwinięciem projektu jednostki supramax o nośności 56 000 ton – jednego z najbardziej udanych typów masowca w historii (łącznie powstanie ok. 150 jednostek tego typu). Nowy masowiec będzie jednostką o szerokości 36 metrów (co umożliwi korzystanie jedynie z nowych śluz kanału Panamskiego) i małym zanurzeniu. Pomimo tego, że nowe jednostki są większe niż poprzednia generacja supramaxów z Mitsui, to będą one zużywały mniej paliwa. Zostanie to osiągnięte głownie poprzez specjalnie dopracowany kształt kadłuba. Mitsui oferuje nowe masowce w dwóch wersjach: Standard i Premium; ta druga wersja będzie miała zapewnioną redukcję CO2 o 21%, z możliwością „rozbudowy” do 30%.

Podstawowe dane:
Długość statku: 200 metrów
Szerokość: 36 metrów
Zanurzenie maksymalne: 12,9 metra
Nośność: 66 000 ton
Prędkość: 14,5 węzła


{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter