Największy rosyjski armator, Sovcomflot ogłosił plany zamówienia w najbliższej przyszłości serii 12 zbiornikowców wielkości aframax, przystosowanych do żeglugi w rejonach arktycznych.
Informacja ta została ogłoszona w czasie odbioru w petersburskiej Stoczni Admiralicji innego, „arktycznego” zbiornikowca - Kirill Lavrov.
Sovcomflot prowadzi rozmowy z wieloma stoczniami, w tym z rosyjską Zjednoczoną Korporacją Stoczniową, jednak zdaniem armatora rosyjski przemysł okrętowy nie jest obecnie gotowy do planowego zrealizowania takiego kontraktu.
Kontrakt zdobędą najprawdopodobniej stocznie koreańskie, które zaoferowały budowę trzech pierwszych jednostek w Korei i kolejnych, w nowej dużej stoczni która przy udziale kapitału koreańskiego powstaje na rosyjskim Dalekim Wschodzie.
Koszt jednego zbiornikowca z tego kontraktu (nośność 117 000 ton) oszacowano na ok. 65 mln $. Sovcomflot planuje w najbliższych pięciu latach wydać na inwestycje tonażowe do 5,5 mld $, przy czym przynajmniej połowa jednostek będzie posiadała wzmocnienia lodowe.
{jathumbnail off}
Informacja ta została ogłoszona w czasie odbioru w petersburskiej Stoczni Admiralicji innego, „arktycznego” zbiornikowca - Kirill Lavrov.
Sovcomflot prowadzi rozmowy z wieloma stoczniami, w tym z rosyjską Zjednoczoną Korporacją Stoczniową, jednak zdaniem armatora rosyjski przemysł okrętowy nie jest obecnie gotowy do planowego zrealizowania takiego kontraktu.
Kontrakt zdobędą najprawdopodobniej stocznie koreańskie, które zaoferowały budowę trzech pierwszych jednostek w Korei i kolejnych, w nowej dużej stoczni która przy udziale kapitału koreańskiego powstaje na rosyjskim Dalekim Wschodzie.
Koszt jednego zbiornikowca z tego kontraktu (nośność 117 000 ton) oszacowano na ok. 65 mln $. Sovcomflot planuje w najbliższych pięciu latach wydać na inwestycje tonażowe do 5,5 mld $, przy czym przynajmniej połowa jednostek będzie posiadała wzmocnienia lodowe.
