Niepowodzeniem zakończyła się operacja “top kill” mająca na celu zaczopowanie otworu, z którego ciągle wydobywa się ropa, tworząc największy w historii USA wyciek olejowy.
Kolejna próba będzie polegała na instalacji Lower Marine Riser Package (LMRP) Cap Containment System. Operacja wymaga wcześniejszego odcięcia uszkodzonego rurociągu, a następnie instalacji LMRP na głowicy otworu.
System LMRP jest już na miejscu, jego instalacją zajmie się statek wiertniczy Discoverer Enterprise, jednak może to potrwać nawet cztery dni.

{jathumbnail off}
Kolejna próba będzie polegała na instalacji Lower Marine Riser Package (LMRP) Cap Containment System. Operacja wymaga wcześniejszego odcięcia uszkodzonego rurociągu, a następnie instalacji LMRP na głowicy otworu.
System LMRP jest już na miejscu, jego instalacją zajmie się statek wiertniczy Discoverer Enterprise, jednak może to potrwać nawet cztery dni.


