Stena Line ogłosiła podpisanie kontraktu z kanadyjskim operatorem promowym Marine Atlantic na czarter promów ro-pax Stena Trader i Stena Traveller na okres pięciu lat, z możliwością przedłużenia o kolejne dwa okresy pięcioletnie i prawem do ich zakupu.
Zbudowane w 2006 i 2007 roku promy przed przejściem na drugą stronę Atlantyku przejdą niecodzienną operację skrócenia o 12,5 metra, co jest warunkiem niezbędnym do korzystania z terminali promowych Marine Atlantic. Przebudowana i powiększona zostanie także część pasażerska tych promów.
Wyczarterowane promy zostaną zastąpione na dotychczasowej linii Hoek Van Holland – Killingholme przez nowe, praktycznie identyczne promy budowane obecnie w Korei. Do czasu ich dostawy w 2011 roku połączenie będą obsługiwały jednostki przesunięte z innych linii Stena Line.
{jathumbnail off}
Zbudowane w 2006 i 2007 roku promy przed przejściem na drugą stronę Atlantyku przejdą niecodzienną operację skrócenia o 12,5 metra, co jest warunkiem niezbędnym do korzystania z terminali promowych Marine Atlantic. Przebudowana i powiększona zostanie także część pasażerska tych promów.
Wyczarterowane promy zostaną zastąpione na dotychczasowej linii Hoek Van Holland – Killingholme przez nowe, praktycznie identyczne promy budowane obecnie w Korei. Do czasu ich dostawy w 2011 roku połączenie będą obsługiwały jednostki przesunięte z innych linii Stena Line.
