Żegluga
Poprawią się warunki pracy marynarzy pływających we flocie handlowej.

Polska wraz z innymi krajami UE do końca tego roku ma ratyfikować konwencję Międzynarodowej Organizacji Pracy o pracy na morzu.

Konwencja wprowadza nowy ujednolicony standard pracy na morskich statkach handlowych, który po wejściu w życie będzie stanowił czwarty filar między-narodowego reżimu regulujące-go transport morski. Efektem ratyfikowania konwencji przez poszczególne państwa UE będzie wprowadzenie jednolitych standardów pracy na morskich statkach handlowych, a przez to ograniczenie zjawiska tanich bander, które bazują na złych warunkach pracy marynarzy.

Zdaniem KE, która zgodziła się na ratyfikację, przyjęcie postanowień konwencji na poziomie krajowym i europejskim zwiększy atrakcyjność zatrudnienia w sektorze morskim dla polskich marynarzy i pomoże w tworzeniu nowych miejsc pracy.

Ratyfikacja oznacza konieczność dostosowania polskiego ustawodawstwa do niektórych jej postanowień, zwłaszcza dotyczących naboru i pośrednictwa, pomieszczenia załogi na statku i udogodnień rekreacyjnych i socjalnych w porcie, żywności i sporządzania posiłków, bezpieczeństwa i higieny pracy na statku, morskiego certyfikatu pracy i deklaracji zgodności oraz procedur skargowych.

(...)

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej"
{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter