Poprawią się warunki pracy marynarzy pływających we flocie handlowej.
Polska wraz z innymi krajami UE do końca tego roku ma ratyfikować konwencję Międzynarodowej Organizacji Pracy o pracy na morzu.
Konwencja wprowadza nowy ujednolicony standard pracy na morskich statkach handlowych, który po wejściu w życie będzie stanowił czwarty filar między-narodowego reżimu regulujące-go transport morski. Efektem ratyfikowania konwencji przez poszczególne państwa UE będzie wprowadzenie jednolitych standardów pracy na morskich statkach handlowych, a przez to ograniczenie zjawiska tanich bander, które bazują na złych warunkach pracy marynarzy.
Zdaniem KE, która zgodziła się na ratyfikację, przyjęcie postanowień konwencji na poziomie krajowym i europejskim zwiększy atrakcyjność zatrudnienia w sektorze morskim dla polskich marynarzy i pomoże w tworzeniu nowych miejsc pracy.
Ratyfikacja oznacza konieczność dostosowania polskiego ustawodawstwa do niektórych jej postanowień, zwłaszcza dotyczących naboru i pośrednictwa, pomieszczenia załogi na statku i udogodnień rekreacyjnych i socjalnych w porcie, żywności i sporządzania posiłków, bezpieczeństwa i higieny pracy na statku, morskiego certyfikatu pracy i deklaracji zgodności oraz procedur skargowych.
(...)
Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej"{jathumbnail off}
Żegluga
Tanie bandery nie będą straszyć wyzyskiem
13 kwietnia 2010 |
Źródło:
