Według amerykańskiego armatora floty offshore, Hornbeck Offshore Services, należący do niego serwisowiec HOS Centerline, wraz z bliźniaczym HOS Strongline, który wejdzie wkrótce to eksploatacji, to obecnie największe i najbardziej uniwersalne na świecie serwisowce z systemem pozycjonowania DP-2.
HOS Centerline zyskał w październiku akceptację Jones Act regulującego eksploatację jednostek w żegludze pomiędzy portami USA.
Obie jednostki o niezwykłej jak na serwisowce offshore sylwetce powstały na skutek przebudowy przystosowanych do żeglugi przybrzeżnej zbiornikowców do przewozu płynnej siarki.
W efekcie jednostki uzyskały klasę umożliwiającą prace zaopatrzeniowe, obsługę prac konstrukcyjnych w tym przewóz płuczek wiertniczych i osadów (mułów) po wydobywczych, a także przewóz ładunków ropopochodnych i chemikaliów.


{jathumbnail off}
HOS Centerline zyskał w październiku akceptację Jones Act regulującego eksploatację jednostek w żegludze pomiędzy portami USA.
Obie jednostki o niezwykłej jak na serwisowce offshore sylwetce powstały na skutek przebudowy przystosowanych do żeglugi przybrzeżnej zbiornikowców do przewozu płynnej siarki.
W efekcie jednostki uzyskały klasę umożliwiającą prace zaopatrzeniowe, obsługę prac konstrukcyjnych w tym przewóz płuczek wiertniczych i osadów (mułów) po wydobywczych, a także przewóz ładunków ropopochodnych i chemikaliów.


Foto i rys: MarineLog
