Dużym echem odbił się w światowej prasie niedawny chrzest gazowca Norgas Innovation, budowanego w chińskiej stoczni Taizhou Wuzhou Shipbuilding Industry.
Zarówno statek, jak i stocznia są przedsięwzięciem norweskiej grupy IM Skaugen Marine Services oraz GATX Corporation.
Norgas Innovation jest przedstawiany jako „pierwszy na świecie” gazowiec LNG/LPG/Ethylene carrier (czyli jednostka zdolna do przewozu LNG, LPG i skroplonego etylenu). Pamiętać należy jednak, że pierwszeństwo w przypadku tego typu jednostki należy się gazowcowi Coral Methane, dostarczonemu w tym roku przez stocznie gdańskiej grupy Remontowa.
Na Norgas Innovation zainstalowano unikalny system ładunkowy dostarczony przez Shenghui Gas & Chemical Systems, umożliwiający jednoczesny przewóz dwóch rodzajów gazów, zarówno w formie schłodzonej, jak i nieschłodzonej. Dodatkowo, statek posiada unikalny system skraplania gazu ziemnego do postaci LNG.
Ostatecznie Norgas Innovation powinien trafić do armatora w ostatnich dniach tego roku lub na początku roku 2010.
{jathumbnail off}
Zarówno statek, jak i stocznia są przedsięwzięciem norweskiej grupy IM Skaugen Marine Services oraz GATX Corporation.
Norgas Innovation jest przedstawiany jako „pierwszy na świecie” gazowiec LNG/LPG/Ethylene carrier (czyli jednostka zdolna do przewozu LNG, LPG i skroplonego etylenu). Pamiętać należy jednak, że pierwszeństwo w przypadku tego typu jednostki należy się gazowcowi Coral Methane, dostarczonemu w tym roku przez stocznie gdańskiej grupy Remontowa.
Na Norgas Innovation zainstalowano unikalny system ładunkowy dostarczony przez Shenghui Gas & Chemical Systems, umożliwiający jednoczesny przewóz dwóch rodzajów gazów, zarówno w formie schłodzonej, jak i nieschłodzonej. Dodatkowo, statek posiada unikalny system skraplania gazu ziemnego do postaci LNG.
Ostatecznie Norgas Innovation powinien trafić do armatora w ostatnich dniach tego roku lub na początku roku 2010.
