Największy francuski armator, CMA CGM, odebrał z koreańskiej stoczni DSME (Daewoo) kontenerowiec CMA CGM Christophe Colomb.
Gigant o długości 365 metrów i szerokości 51,2 metra może przewozić 13 300 TEU, a jako największy statek we flocie francuskiego armatora stał się też jego jednostką flagową.
CMA CGM Christophe Colomb będzie obsługiwał wspólny z Maerskiem serwis Daleki Wschód – Europa (obsługuje go 9 statków Maerska i 1 statek CMA CGM).
W architekturze statku zastosowano coraz powszechniejsze przy budowie dużych kontenerowców rozwiązanie polegające na umieszczeniu nadbudówki w dziobowej części statku, a szybu maszynowego wraz z kominem, na rufie. W układzie napędowym zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania redukujące zużycie paliwa i emisję spalin.

{jathumbnail off}
Gigant o długości 365 metrów i szerokości 51,2 metra może przewozić 13 300 TEU, a jako największy statek we flocie francuskiego armatora stał się też jego jednostką flagową.
CMA CGM Christophe Colomb będzie obsługiwał wspólny z Maerskiem serwis Daleki Wschód – Europa (obsługuje go 9 statków Maerska i 1 statek CMA CGM).
W architekturze statku zastosowano coraz powszechniejsze przy budowie dużych kontenerowców rozwiązanie polegające na umieszczeniu nadbudówki w dziobowej części statku, a szybu maszynowego wraz z kominem, na rufie. W układzie napędowym zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania redukujące zużycie paliwa i emisję spalin.

